Win2K "mapping" spørgsmål!
Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 09-12-02 11:48

Hejsa allesammen.

Jeg er ikke 100% sikker på at dette er den rigtige gruppe.

Jeg har nogle windows 2000 maskiner som jeg godt vil have til at automatisk
mappe et netværks drev. Og det må ikke binde sig til bruger profilen.

Så kan det lade sig gøre at mappe et netværks drev automatisk på en Windows
2000 uden at det "binder" sig til en bruger?

/Jonas

Fra : Tex Tofte

Dato : 09-12-02 21:24

Hej Jonas

NET USE [enhedsnavn | *] [\\computernavn\sharenavn[\enhed] [adgangskode |
*]]
[/USER:[domænenavn\]brugernavn]
[/USER:[punktumopdelt domænenavn\]brugernavn]
[/USER:[bruger@punktumopdelt domænenavn\]brugernavn]
[[/DELETE] | [/PERSISTENT]:{YES | NO}]]

NET USE [enhedsnavn | *] [adgangskode | *]] [/HOME]

NET USE [/PERSISTENT]:{YES | NO}]

eks.

Net use G: \\server1\deltmappe /PERSISTENT: YES

Denne kommando vil dele mappe det share på server1 der heddder "deltmappe"
og gendanne den hver gang din pc genstartes.

Alternativt kan du scripte dig ud af dine problemer.

sub MapNetworkDrive(bstrLocalName as String, bstrRemoteName as String,
[pvarUpdateProfile], [pvarUsername], [pvarpassword]

hvor,

ARGUMET: Beskrivelse:

bstrLocalName Drev (f.eks. Z:)
bstrRemoteName Sharenavn (f.eks. \\server1\c)
pvarUpdateProfile Opdaterere brugerprofil således, ar forb.
gemmes.
pvarUsername Evt. brugernavn.
pvarpassword Evt. password.

eks.

set nd = Createobject("Wscript.network")
' Map et nyt drev
nd.MapNetworkdrive "z:" \\server1\mindeltemappe

kan evt. puttes i en GPO så alle vil få dette drev.

Mvh.

Tex Tofte