Hvordan bruges OBJECT? Og hvordan finder m~
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 08-12-02 22:03

Jeg skulle lige høre hvordan man helt præcist bruger
<object></object> tag'sne... Jeg har nemlig selv brugt
<embed></embed> Men har erfaret at det er forkert.
Og så skulle jeg lige høre om der er nogen der ved hvordan man
finder ud af hvad class-id'en er..?

mvh
Esben Boye-Jacobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 09-12-02 17:39

> Jeg skulle lige høre hvordan man helt præcist bruger
> <object></object> tag'sne... Jeg har nemlig selv brugt
> <embed></embed>
>Men har erfaret at det er forkert.

embed er til netscape og object er for explore
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/tn4150.html

> Og så skulle jeg lige høre om der er nogen der ved hvordan man
> finder ud af hvad class-id'en er..?

class-id er en slags sti til der hvor flash playeren er på din computer
Og skal være som her for at virke

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.ca
b#version=6,0,40,0"
WIDTH="550" HEIGHT="400" id="myMovieName">
Mere her:
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/tag_attributes.htm

Venlig hilsen

Søren

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 14-12-02 12:25

> embed er til netscape og object er for explore

Men det er altså i teorien lige meget hvilken af de to man bruger?

-Esben

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 16-12-02 09:16

> Men det er altså i teorien lige meget hvilken af de to man bruger?

Du skal jo sådan set have dem begge. Hvis du eksportere fra flash kan du se
at der generes et html, som har begge for at til gode se forskellige
browser.

Søren
www.mijau.dk