Åbning af vindue bestemt sted på skærmen
Fra : Kasper Johansen

Dato : 08-12-02 20:23

Hejsa gruppe...

Jeg har en side som åbner popup-vinduer.

Dette måtte meget gerne ske ca. 100 pixels fra top og 100 pixels fra
venstre.

Lige nu bruger jeg funktionen window.moveTo(100,100), men den flytter jo
bare formen. Yderligere bruger jeg en funktion til at åbne popup-vinduerne:

open('popup.php?show='+gohere, "_blank", 'width=400,height=400,toolbar=no');

Er det muligt at få den til at åbne vinduet 100, 100 uden at skulle bruge
moveTo, for det ser lidt dumt ud at det først flyttes efter det er loadet...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-02 23:17

"Kasper Johansen" <kajo08@ihnykf.dk> skrev :

> [...]

>open('popup.php?show='+gohere, "_blank", 'width=400,height=400,toolbar=no');

open('popup.php?show='+gohere, "_blank", 'width=400,height=400,
left=100,top=100,toolbar=no');

Find et andet navn end _blank til dit, da det også bruges, hvis
sider skal åbne i et normalt nyt vindue, så der kan evt. opstå
konflikter, hvis du har nogen links, der åbner i nyt vindue eller
brugeren har et vindue med det navn åben fra en anden side.

Kan hedde hvad som helst i et ord (og så uden _ foran).

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-12-02 23:53

Knud Gert Ellentoft wrote in
<s1h7vu48pqn5j8qpc6jdcmn2elc5bt0fot@dtext.news.tele.dk>:
> [...]
> konflikter, hvis du har nogen links, der åbner i nyt vindue eller
> brugeren har et vindue med det navn åben fra en anden side.

"_blank" er et fint navn. Det betyder nemlig "et nyt vindue", og vil dermed
aldrig konflikte. De andre "_??"-navne kan ikke bruges, og alle andre ting
har risiko for konflikt. Hvis ikke vinduet behøver at have et navn, så er
det fint at bruge "_blank". Det er det, den er beregnet til.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-12-02 00:11

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> skrev :

>"_blank" er et fint navn. Det betyder nemlig "et nyt vindue", og vil dermed
>aldrig konflikte.

Det har du forøvrigt ret i, jeg tænkte mig ikke om.