Udluftning
Fra : J.A.

Dato : 08-12-02 20:13

Hej i Gruppen

Jeg står og skal lave nogle 110 mm huller i min væg, til noget udluftning og
aftræk til tørretumbler.

MEN, væggene i vores nye hus er hulmursisoleret med leca, så jeg er noget
nervøs for at tømme væggene for leca når jeg begynder at bore huller.

Er der nogen, som har erfaring/gode råd, til hvordan man undgår at få leca
over det hele ???

På forhånd tak !
Jim

Fra : Thomas

Dato : 09-12-02 13:44

Du låner/lejer et 110 mm bor, køber et 110 mm plastrør..

så borer du og når boret er igennem væggen står konen og propper det 110 mm
rør ind samtidig med du tager boret ud..

thomas

Fra : Kim

Dato : 10-12-02 12:16

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> så borer du og når boret er igennem væggen står konen og propper det 110
mm
> rør ind samtidig med du tager boret ud..

Og hvis han ikke er gift ??
)

Mvh, Kim

Fra : Kim

Dato : 10-12-02 12:16

Fra : Jens U. K.

Dato : 10-12-02 12:30

"J.A." <ahle@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> nervøs for at tømme væggene for leca når jeg begynder at bore huller.
>
> Er der nogen, som har erfaring/gode råd, til hvordan man undgår at få

Kunne man ikke bore nogen små huller i samme diameter som hullet og
sprøjte lidt pu-skum ind?

/Jens Ulrik

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-12-02 12:45

> "J.A." <ahle@post.tele.dk> wrote in message

....nogen håndværkere blander lidt cement i lecanødderne, inden de hælder dem
i - det var tilfældet, da jeg fik sat en kerne i min skorsten - så det kan
være, at det samme er tilfældet for dine vægge...
Hans