Findes der billige RJ45 vægdåser?
Fra : Thomas Demant

Dato : 08-12-02 16:18

Jeg kunne godt tænke mig at få sat et par RJ45 råser op rundt om i huset,
men jeg syntes at dem fra LK er lidt dyre, når jeg yderligere skal hen at
have fat i connectore.
Så jeg efterlyser et lidt billigere alternativ. Er der nogen der ved om/hvor
det findes?

--
Thomas

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 08-12-02 17:14

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have fat i connectore.
> Så jeg efterlyser et lidt billigere alternativ. Er der nogen der ved

Prøv her
www.brinck.dk

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500F 1975

Fra : Thomas Demant

Dato : 08-12-02 17:27

I news:3df36f8e$0$2543$ba624c82@nntp04.dk.telia.net skrev Ivan
> Prøv her
> www.brinck.dk
Mange tak. Det ser sku godt ud :)

--
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-02 14:01

"Ivan Bartholin Nielsen" <ivan@kloge.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> om/hvor

> Prøv her
> www.brinck.dk

eller her:
http://www.goerdetselv-el.dk/index.html?target=toc.html

FedePede

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-12-02 17:29

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> have fat i connectore.
> Så jeg efterlyser et lidt billigere alternativ. Er der nogen der ved

Ja, du kan bruge den løsning som understående, Jesper har brugt... Men du
kan selv se hvor bøvlet stikket er udformet..

Jeg tror Jepers stik er fundet hos
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-kab/kabel35/kabelutpdu02.html
men det kam du vel høre hos Jesper..

Det stik han har fået fat i.. Er der vistnok levereret komplet.. Dvs med
udtag til at sætte direkte op på væg..

Men det passer nu altså ikke ind i det danske marteriel..

jeg mener jeg før flere gange har beregnet at alt du skal bruge til LK´s
system er under 200 kroner pr udtag. inkl. Underlag, ramme, udtag,
connnecter og monteringsramme. Det koster ikke meget mere, for et
dobbeludtag. Kun en extra connecter til forskel.

Men hvis du er interreseret, har jeg nogle af de tidligere cat 5 connectere
fra Lexcoms serie... Jeg har 15-20 styk, de er med grå monteringsramme..
Hvis det er noget du kan bruge, kan vi evt finde ud af noget?

Jeg har "lige" hurtigt lavet en billedserie, hvordan man montere de nye
Lexcom 125 (cat5e) connectere.. Det er veldigt nemt.. De ældre cat 5
connectere skal monteres med papegøje eller parralleltang.. De er brugte, så
mans skal lige lirke dem op... De kan sagtens bruges igen.. De giver dog
ikke så gode målingere som 125 connecteren.. Men ligger omkring 5 db som
headroom på cat 5.. Af hvad jeg selv har testes dem med

Billederne findes i dk.binaer news:dk.binaer under Lexcom netværk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-12-02 17:40

> [...]
> have fat i connectore.
> Så jeg efterlyser et lidt billigere alternativ. Er der nogen der ved

Du kan finde Lexcom hos www.greenline.dk til billige penge... De har også et
billigt dobbeludtag til 100 kroner. under div. edb udtag..

Men pris og kvalitet hænger som regl altid sammen..

Fra : Thomas Demant

Dato : 08-12-02 18:21

I news:3df375ea$0$47425$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev Bjarke
Hansen følgende:
> Du kan finde Lexcom hos www.greenline.dk til billige penge... De har
> også et billigt dobbeludtag til 100 kroner. under div. edb udtag..
Mange tak for tippet - du er bare alle tiders (for at citere en Kinder
Mælkesnitte reklame :))

> Men pris og kvalitet hænger som regl altid sammen..
Ja... det er jo rigtigt nok, men mine krav til installationen er nu heller
ikke så store, bare jeg kan få 1 mbit/s igennem, så er jeg glad.

--
Thomas

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 09-12-02 00:12

Prøv også at se ind på http://www.biltema.se som har en dansk afdeling. Søg
med "RJ45" så har du siden med de tilslutninger som i skriver om!
Søren

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 13-12-02 11:06

Den 08/12-2002 klokken 17:28, skrev "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> i
<3df37328$0$47404$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> [...]
> connectere fra Lexcoms serie... Jeg har 15-20 styk, de er med grå
> monteringsramme.. Hvis det er noget du kan bruge, kan vi evt finde ud af

Bjarke,
modtog du aldrig den mail, jeg sendte til dig om subject?
(Jeg fjernede *REMOVE* i din adresse).

Med venlig hilsen,
Kjeld