barselsorlov
Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 08-12-02 14:07

Hjælp!!! er der nogle af jer der kender de nye barselsregler. Da min mand er
selvstændig gælder det kun for mig. Hvad kan jeg få og hvad har jeg ret
til.. Jeg er offentlig ansat. Hvorlænge får jeg fuld løn og hvad så
bagefter? Jeg ved at jeg kan gå fra med fuld løn 8 uger før termin, men hvad
med bagefter fødsel? Håber der er nogen der kender systemet lidt bedre end
jeg. Jeg syntes det var meget forvirrende da jeg prøvede at sætte mig ind i
reglerne...På forhånd tak. Cecilie

Fra : Rikke & Brian

Dato : 08-12-02 16:41

Hej.

Jeg er også selv offentlig ansat, og er på barsel lige nu.

Du har ret til fuld løn i 24 uger fra barnets fødsel. Derefter er det på
dagpenge, som er lavet om fra før 60% til nu fuld dagpenge. Der bliver du
nødt til at kontakte dit lokale dagpengekontor, da det er individuelt,
hvormeget det drejer sig om. Men et godt råd er, at du nok skal være lidt på
mærkerne, når du ringer til dem, da jeg var ude for, at de ikke vidste
særlig meget om den nye barselsorlov - blev stillet om 6 gange!!!

Hilsen Rikke.

Fra : Rene Jensen

Dato : 08-12-02 23:41

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3df3684c$0$1750$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]

> mærkerne, når du ringer til dem, da jeg var ude for, at de ikke vidste
> særlig meget om den nye barselsorlov - blev stillet om 6 gange!!!

Ja haha jeg starter imorgen , og har intet hørt , de sagde bare tag
barselsorlov så det gør jeg i 3md bliver fedt

jensen

Fra : Jens og Sanne

Dato : 08-12-02 23:03

hej
prøv at kigge på www.bm.dk/barselorlov eller www.af.dk
håber det er en hjælp

--
Venlig hilsen Jens og Susanne

jenssanne@mail.dk

Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 10-12-02 21:31

Hej Alle

Tak for hjælpen...det blev lidt mere overskueligt nu..
Venligst Cecilie