Kilometerbog
Fra : Jimmy

Dato : 08-12-02 13:27

Hej

Hvilke krav er der til udformningen af en kilometerbog?

Altså den bog, hvor man hver måned anfører hvor mange erhvervsmæssige
kilometre man har kørt?

Mvh
Jimmy

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-12-02 13:34

On Sun, 8 Dec 2002 13:26:48 +0100, "Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote:

>Hvilke krav er der til udformningen af en kilometerbog?
>Altså den bog, hvor man hver måned anfører hvor mange erhvervsmæssige
>kilometre man har kørt?

Dato - tidspunkt - bilens km ved start - bilens km ved slut - km ialt
den pågældende dag - kørslens formål og geografisk hovedpunkter.
Med disse oplysninger er du sikret "langt hen af vejen".
---

Mvh. Mogens...

Fra : Jimmy

Dato : 08-12-02 13:57

"Mogens Knudsen" <oo300024v@FJERNDETTEe-mail.dk> wrote in message

> Dato - tidspunkt - bilens km ved start - bilens km ved slut - km ialt
> den pågældende dag - kørslens formål og geografisk hovedpunkter.
> Med disse oplysninger er du sikret "langt hen af vejen".

Tusind tak for det hurtige svar .-)

Mvh
Jimmy

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-12-02 14:06

On Sun, 8 Dec 2002 13:56:31 +0100, "Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote:

>Tusind tak for det hurtige svar .-)

Your welcome - denne gang gik det jo nemt
---

Mvh. Mogens...

Fra : Jimmy

Dato : 08-12-02 15:42

> Your welcome - denne gang gik det jo nemt

Naturligvis - Du havde jo et præcist svar på mit spørgsmål

Mvh
Jimmy

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 08-12-02 17:23

"Jimmy" skrev:

> Naturligvis - Du havde jo et præcist svar på mit spørgsmål

Som denne gang også var meget konkret :) - fortsæt endelig med det, og
svarene vil også være derefter :).

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Vægten er kun et udtryk for
hvor dybt vores fodspor bliver i

Fra : Benny Sorensen

Dato : 12-12-02 10:26

Må den udfyldes elektronisk (f.eks i et Excle regneark) ??
Vil Told og Skat godkende dette?

Fra : /Mogens

Dato : 12-12-02 10:51

On Thu, 12 Dec 2002 10:25:35 +0100, "Benny Sorensen"
<beny_sorensen@hotmail.com> wrote:

>Må den udfyldes elektronisk (f.eks i et Excle regneark) ??
>Vil Told og Skat godkende dette?

Jeg bruger og har altid brugt hard copy i et Excel regenark.
---

Mvh...

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 13-12-02 21:46

Jeg har spurgt Told og Skat om dette.

Og de vil kun godtage det, hvis den elektroniske registrering af kørebog
foregår i bilen og hvis der ikke umiddelbart kan rettes i
kørebogen!

Jeg kan godt forstå, hvad de mener, men når alt kommer til alt, kan jeg ikke
rigtigt se at deres argumentation holder, da man for det første ALTID kan
rette i software - ligesom man altid kan rette/rekonstruere en traditionel
papir-kørebog !!!

--
Hilsen / Kind regards
Carsten

Fra : Kurt Olesen

Dato : 05-03-03 00:14

Hej

Skal man også angive hvad man kører privat?
Altså en fortløbende km registrring på alt? (frygtelig besværlig)

Vh
Kurt

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-03-03 07:32

On Wed, 5 Mar 2003 00:13:46 +0100, "Kurt Olesen"
<kurts@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Skal man også angive hvad man kører privat?
>Altså en fortløbende km registrring på alt?

Man skal ikke angive, hvad man kører privat, men man skal anvende den
fortløbne km-registrering, som tælleren udviser. Dvs. at man blot
angiver km-tællerens visning ved start og slut - hver gang !

/Mogens

Bliv medlem og få rabat på brændstof, dæk,
udstødning, forsikring og c.lås/alarmer:
www.dkfritidbil.dk/foreningen/index.htm

Fra : Lykke

Dato : 05-03-03 12:14

ja, hvis det er med henblik på moms el. skattefradrag, så skal alle km.
skrives.
mine private km. noteres med privat. men erhvervskm.skal noteres med f.eks
kbh.-roskilde-kbh.
hvis det er sådan din kørsel var den dag.
det er besværligt, men bliver dog en vane.