Gør det selv
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 07-12-02 23:57

Hej

Jeg skal have ny hals manchet¨på min neopren tørdragt, kan man mon selv
ordne det ?

Er den nogen som kan henvise til en "gør det selv side" i stil med Det er
Leth ?

MVH

Jens Peter Sørensen

Fra : Allan Hansen

Dato : 08-12-02 10:28

"Jens Peter Sørensen" <jens.peter@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have ny hals manchet¨på min neopren tørdragt, kan man mon selv
> ordne det ?
> Er den nogen som kan henvise til en "gør det selv side" i stil med Det er
> Leth ?

Prøv at sende den ind til Leth Når man gør det selv er det vigtigt at
få al den gamle manchet af. Det kan godt være lidt svært men hjælper når man
varmer med en hårtørrer ( det må heller ikke blive for varmt ). Neoprenen
( og trilaminat ) rengøres/affedtes med f.eks acetone ( ganske
forsigtigt ). Halsmanchetten ligeledes og overfladen der skal limes, slibes
ganske let. Halsmanchetten sættes på en passende størrelse bold eller bøje.
Ved nogen limtyper skal der limes flere gange og tørre men der er også
kommet lim der kan "vådlimes" af en gang. Held og lykke, det er ikke svært.
Halsmanchetten koster fra 150 Kr og lim nok ligeledes.
Jeg må tilstå at de sidste 2 gange jeg har fået skiftet halsmanchet har jeg
fået det gjort i en dykkerbiks og det kostede 300 Kr ( og var ganske
nydeligt lavet ).

Allan Hansen

Fra : Uffe Møller

Dato : 08-12-02 15:29

Det var billigt. Hvor fik du det lavet? I aquatic i Aarhus skal de have
mellem 6 og 800 for det!

Uffe

Fra : Allan Hansen

Dato : 08-12-02 15:53

"Uffe Møller" <luffedrengen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det var billigt. Hvor fik du det lavet? I aquatic i Aarhus skal de have
> mellem 6 og 800 for det!

Jeg har fået det lavet hos Marina Dykkercenter . Den sidste er nok ca. 2 år
siden sidst, men mon ikke prisen ikke er steget til 6-800 Kr. En halsmanchet
( Beaver ) koster eksenpelvis detail 139 Kr og en tube lim 70 kr hos
scubagear. Hvis man ellers har reperationsbordet og remedier klar så tager
det ikke mange minutter. I aquatic må timelønnen åbenbart være 1000 Kr.

Allan Hansen

Fra : Niels Ibsen

Dato : 08-12-02 16:48

tag ned til André i stedet for, han gør det til det halve
Mvh Niels

Fra : Karsten Hansen

Dato : 09-12-02 09:12

DK-Diver plejer at have nogle gode prise på rep.
Ham har jeg brugt 2-3 gange til nye mancheter.

Karsten Hansen

Fra : C-3PO

Dato : 08-12-02 11:20

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg må tilstå at de sidste 2 gange jeg har fået skiftet halsmanchet har
jeg
> fået det gjort i en dykkerbiks og det kostede 300 Kr ( og var ganske
> nydeligt lavet ).

Hmm hvor var det du fik det til den pris ?

Jeg gav 900kr for det sidst

Søren