Liftgardin
Fra : rick

Dato : 07-12-02 23:07

Hej I gruppen,

Er der nogen her der ved, hvordan man selv laver et liftgardin?
(Det er et stykke stof med en pind syet ind i stoffet for hver 15-20
cm. Hiver man i en snor, kører de op som persienner).

Det lyder jo umiddelbart indlysende, hvordan de skal syes - men jeg
tænker mere på selve snor-systemet.

Med venlig hilsen
rick...

Fra : Nette

Dato : 08-12-02 05:37

"rick"wrote in message
> [...]
> cm. Hiver man i en snor, kører de op som persienner).
>
> Det lyder jo umiddelbart indlysende, hvordan de skal syes - men jeg

Hej Rich
Se på http://www.hobbyvaerkstedet.dk/ under "kreativ" og "foldegardin".
Jeg har selv overvejet det engang, men det der snortræk gider jeg slet ikke
bryde mit hovede med. Jeg så engang noget stof der var syet i forvejen til
det, som man bare selv skulle zigzagge, lægge op og komme snor i.

Nette

Fra : rick

Dato : 08-12-02 11:39

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message news:<3df2cc48$0$1317$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
> bryde mit hovede med. Jeg så engang noget stof der var syet i forvejen til
> det, som man bare selv skulle zigzagge, lægge op og komme snor i.

Hej Nette,

Mange tak for linket - det er en ret sej side i det hele taget.
Grunden til, jeg ville lave det selv, er egentlig for at spare penge.
Jeg studerer og bor på kollegie.

rick...

Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-12-02 12:52

"rick" <rick@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message
>
> Grunden til, jeg ville lave det selv, er egentlig for at spare penge.
> Jeg studerer og bor på kollegie.

De er set færdigsyet i både Bilka og Silvan til 59,95

--
Venlig hilsen / Best regards

Henrik Jensen

Fra : rick

Dato : 08-12-02 19:56

"Henrik Jensen" <henrik@ishuset.invalid> wrote in message news:<3df3314e$0$35842$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> De er set færdigsyet i både Bilka og Silvan til 59,95

Det har du selvfølgelig helt ret i... så dyre er de selvfølgelig ikke
igen. Men der er heller ikke rigtigt nogen af motiverne (alt fra
bamser og blomster osv) som er faldet i min smag. Jeg har fundet nogen
ensfarvede, men kun i markante farver - så derfor besluttede jeg, at
de lige så godt kunne laves ud fra mit eget valg... Selvom man har et
lille budget kan man vel godt være kræsen...

- rick...

Fra : Nette

Dato : 08-12-02 22:03

"rick"wrote in message

> [...]
> de lige så godt kunne laves ud fra mit eget valg... Selvom man har et
> lille budget kan man vel godt være kræsen...

Bomuldfarve fåes også til ca. 50 kr i en hobbyforretning
Det er stadig billigere end at gå i gang selv.

Nette

Fra : rick

Dato : 13-12-02 11:58

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message news:<3df3b390$0$2570$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...

> Bomuldfarve fåes også til ca. 50 kr i en hobbyforretning
> Det er stadig billigere end at gå i gang selv.
>
> Nette

Ja, det lyder godt nok ikke som særlig meget. Tak for rådet. Jeg har
nok kigget de forkerte steder så. Jeg bor i Århus. Mon sådan et sted
som Panduro har det?

Hilsen rick...

Fra : Nette

Dato : 13-12-02 17:13

"rick" wrote in message
> Ja, det lyder godt nok ikke som særlig meget. Tak for rådet. Jeg har
> nok kigget de forkerte steder så. Jeg bor i Århus. Mon sådan et sted
> som Panduro har det?

Nej, og Skumhuset heller ikke. Der HAR jeg været
Men det ville også stadig være meget dyrere end at købe den færdig og farve
dem

Nette