Skifte IPnr uden genstart, win98
Fra : 15kw

Dato : 07-12-02 22:32

Hej

Hvordan skifter man IPnr i win98 uden at genstarte og uden brug af
DHCP_server.

PS skal helst kunde gøres fra visual basic eller C++.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 07-12-02 23:15

sætter den i standby mode og vækker den igen.

HTH
Martin Bilgrav

Fra : 15kw

Dato : 07-12-02 23:35

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> skrev i
> sætter den i standby mode og vækker den igen.

Det kan man jo ikke med en AT computer og jeg tror heller ikke det er den
regtige måde at gøre det på, men ellers en ganske god ide.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 08-12-02 00:13

Hej

Du burde bare kunne gøre følgende

start -> kør -> winipcfg -> frigør alle -> forny alle

det plejer at virke her

Mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : SoftMan Brian

Dato : 08-12-02 00:26

"Mikkel Jørgensen" <mikkel@marjNOSPAM.dk> wrote in message

> start -> kør -> winipcfg -> frigør alle -> forny alle
>
> det plejer at virke her

Nej vel

Fra : 15kw

Dato : 08-12-02 00:27

"Mikkel Jørgensen" <mikkel@marjNOSPAM.dk> skrev i
> Hej
>
> Du burde bare kunne gøre følgende
>
> start -> kør -> winipcfg -> frigør alle -> forny alle
>
> det plejer at virke her

Virker ikke:
1 Der er ikke nogen DHCP server.
2 Jeg skulde gerne selv kunde bestemme hvilket ip jeg får.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : jens

Dato : 11-12-02 12:24

"Mikkel Jørgensen" <mikkel@marjNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Du burde bare kunne gøre følgende
>
> start -> kør -> winipcfg -> frigør alle -> forny alle

> [...]
er det en speciel dhcp server da, min smider den samme efter mig igen
medmindre jeg hiver net stikket ud og venter til næste dag med at sætte det
i igen.

klip

Fra : jens

Dato : 11-12-02 12:24

Fra : Henrik

Dato : 08-12-02 05:20

Så er du nok nød til at opgradere til min. W2k eller XP

Henrik

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 08-12-02 11:44

> [...]
> DHCP_server.
>
> PS skal helst kunde gøres fra visual basic eller C++.

Hvis jeg husker korrekt, så kan man gå ind under egenskaber, disable
netkortet, skifte IP uden at vælge genstart, og så enable netkortet igen...

mvh
Lars Christensen

Fra : 15kw

Dato : 08-12-02 11:58

"Lars L. Christensen" <lars@fjernforspam_perseus.dk> skrev i

> Hvis jeg husker korrekt, så kan man gå ind under egenskaber, disable
> netkortet, skifte IP uden at vælge genstart, og så enable netkortet
igen...

Det vil jeg lige prøve, jeg vender tilbage med svar.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : 15kw

Dato : 08-12-02 13:08

> "Lars L. Christensen" <lars@fjernforspam_perseus.dk> skrev i

> igen...
>
> Det vil jeg lige prøve, jeg vender tilbage med svar.

Det ser ud til at hvis jeg tildeler et nyt IP i regedit og der efter
deaktivere og aktivere net-kortet i enhedshåndtering så virker det.

Så er det bare lige hvordan man deaktivere og aktivere hardware i VB.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 08-12-02 13:32

> Hvordan skifter man IPnr i win98 uden at genstarte og uden brug af
> DHCP_server.
>
> PS skal helst kunde gøres fra visual basic eller C++.
det hele står i reg. og du kan bare ændre det der, men den tager det ikke
ibrug
før du genstarter i pc'er igen