Dampspærer mellem puds og gips loft
Fra : Kenneth G

Dato : 07-12-02 19:30

Hej i NG

Jeg er ved at sætte et h-jern og efter at havde fjernet en bærrene væg, den
skal lukkes inde i en brandsikker gipskasse.

bjælken ligge med kontakt helt op til loftspærerne gennem forskalling,puds
og gipsplade loft, der er ikke dampspærre mellem puds og gipspladen da det
pudset loft går for at være dampspærre.

Mit spørgsmål er så: hvordan laver jeg en overgang mellem gipskassen og der
pudsede loft, jeg kan jo ikke pudse på jernbjælken. skal jeg bruge en
silekone eller en byggefugemasse ?

--
Med venlig jule-hilsen

Kenneth G

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 08-12-02 17:19

> [...]
>
> Mit spørgsmål er så: hvordan laver jeg en overgang mellem gipskassen og der
> pudsede loft, jeg kan jo ikke pudse på jernbjælken. skal jeg bruge en

Umiddelbart tror jeg at jeg ville vælge dit eget svar, også for ikke
at gøre det for kompliceret.

Du kan også pakke jernet ind i to lag 12mm krydsfiner det er også
godkendt som brandsikring af jern i konstruktioner. Så kan du sætte
terracotta væv på og så pudse på det. Så holder du loftet i kun puds.

Med træ hilsen
Philip Oest Møller