geturl, der peger på en fil?
Fra : Lasse Vang Andersen

Dato : 11-01-01 17:21

Hej
Jeg forsøger at lave en flash-sekvens til at vise indholdet af en CD.
Problemet er, at jeg ikke kan lave en geturl, der henviser til en fil på
cd'en.
Den vil kun acceptere file:///d:\enelleranden.fil, altså en fuld sti, men
jeg ville gerne have at den virkede ligegyldigt om ens cd-romdrev er på E:
eller D: eller noget andet.
Det blev lidt rodet, men jeg håber nogen kan hjælpe...

Lasse

Fra : Morten Hjort Falden

Dato : 16-01-01 01:45

"Lasse Vang Andersen" <abeguff@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller D: eller noget andet.
> Det blev lidt rodet, men jeg håber nogen kan hjælpe...

Hej Lasse

Jeg blev lige stædig da heller ikke jeg kunne få det du beskriver til at
virke. Men jeg fandt løsningen til sidst. Jeg formoder du bruger Flash 5.
Du skal ikke bruge geturl, men derimod fscommand på din MouseEvent. Her
vælger du i dropdown menuen forneden: "exec". I linien "Arguments" skriver
du så stien derfra hvor du står (med / i stedet for \ ).
Eksempel: Jeg har min flash- eller projector-fil i roden af CD'en, og vil
execute 3d Studio Max setup fra en undermappe. Min fscommand ser derfor
således ud:
fscommand ("exec", "3D_Studio_Max_R3/setup.exe");
Husk der må ikke være mellemrum i stien.

Håber det hjalp. Min CD menu virker i hvertfald.
Morten