MS Windows
briani 27239
win me fejl i enhedshåndtering
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-12-02 14:32

Hej jeg har et problem med win me, den viser i enhedshåndteringen at der er
en fejl, det drejer sig om harddiskcontrollere>primary
IDE-controller(dualfifo)og secondary IDE-controller (dualfifo). Den skriver
"Denne enhed er enten ikke tilstede, virker ikke korrekt eller driverne er
ikke installerede". (code 10). Jeg har geninstallerede driverne men det
hjælper ikke noget, og jeg kan se i denne computer at de er ikke til stede,
det drejer sig om min brænder og mit cd-rom drev. Håber der er en der kan
hjælpe. Hvad betyder "dualfifo".

MVH. Jørgen Nielsen

Fra : LarsS

Dato : 07-12-02 16:16

Jørgen Nielsen skrev:

> [...]
> det drejer sig om min brænder og mit cd-rom drev. Håber der er en der kan

Hvis det er Intel Chipset på bundkort kan du installere "infinst":
http://developer.intel.com/design/software/drivers/platform/4301/inf_utility/infin
st_enu.htm

/LarsS

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-12-02 19:28

> Hvis det er Intel Chipset på bundkort kan du installere "infinst":

> [...]
Nej det er en VIA chipset jeg har på mit bundkort (ASUS A7V333).

MVH. Jørgen Nielsen

Fra : Never Winternights

Dato : 09-12-02 13:39

Så find en update til bundkortets chipset...

--
****
-=- [Windows XP Pro US] -=-

Fra : O. Skjold

Dato : 09-12-02 22:47

"Jørgen Nielsen" <jbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
skriver
> "Denne enhed er enten ikke tilstede, virker ikke korrekt eller

Har du kontrolleret at begge IDE-kanaler er aktiveret i BIOS?

--
Mvh.
O. Skjold / Odense