Program til og lave flash HP???
Fra : TheSteelDuck

Dato : 07-12-02 00:15

hej med jer!! : )

jeg leder efter et program som gør det muligt at lave en flash HP, jeg har
aldrig arbejdet i flash før... men jeg syndes at det er hammer flot når man
kommer ind på en HP der er lavet i flash.

så hvis der er nogen der kender et program, ville jeg meget gerne vide
hvilket og om man kan hente det nogen steder...
hvis nogen sidder med et godt råd til en ny flash "programør" så må i meget
gerne komme med dem...

håber nogen kan hjælpe : )

M.v.h. Mik Manley

Fra : Peter T.

Dato : 07-12-02 07:43

TheSteelDuck wrote:

> jeg leder efter et program som gør det muligt at lave en flash HP, jeg
> har aldrig arbejdet i flash før... men jeg syndes at det er hammer
> flot når man kommer ind på en HP der er lavet i flash.

Programmet Flash v6/MX fra Macromedia er hulens dyrt, medmindre du er
heldig med at finde en tidligere version (v4/v5) til billig penge. Og da
du aldrig har prøvet flash før, er v4/v5 mere end rigeligt til dig.
Derudover er der en stor portion share-/freewareprogrammer, som feks. Swish
og swift3D, som du kan gå i krig med.
Endvidere kan jeg anbefale dig at bookmarke <www.flashkit.com>, som er det
ultimative flashresource site på nettet. Der findes også en stor bunke
flashguides for begyndere rundt omkring, du kan kigge på.

Men pas på. Hjemmesider med Flash kan hurtigt blive en "pain in the butt",
at besøge, hvis du ikke tænker dig godt om i startfasen. Men det kommer jo
naturligvis an på hvad du skal præsentere på dit site.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Bo Dudek

Dato : 07-12-02 10:50

[...]

>Programmet Flash v6/MX fra Macromedia er hulens dyrt, medmindre du er
>heldig med at finde en tidligere version (v4/v5) til billig penge. Og da
>du aldrig har prøvet flash før, er v4/v5 mere end rigeligt til dig.

den vil jeg ikke give den gode Peter T ret i.. ehm.. det er rigtigt,
at der er flere avancerede muligheder i Flash MX, men Flash MX har en
brugerflade, som et langt lettere end Flash 5..

- og desuden er det klart blevet lettere.. det ville folk vide, som
har prøvet at lave en scrollbar i flash 5, og som har måttet opgive 2
dage senere... i Flash MX kan du bare drag'n'droppe den..

>Derudover er der en stor portion share-/freewareprogrammer, som feks. Swish
>og swift3D, som du kan gå i krig med.

disse er til gengæld lette, men 90% af de folk, som kaster sig ud i
disse programmer, får hurtigt blod på tanden og vil have fat i det
rigtige flash program fra Macromedia, og så bliver det skummelt og
svært at have med at gøre..

Swish og Swift 3D er gode til at lave simple teksteffekter og intet
andet..

>Endvidere kan jeg anbefale dig at bookmarke <www.flashkit.com>, som er det
>ultimative flashresource site på nettet. Der findes også en stor bunke
>flashguides for begyndere rundt omkring, du kan kigge på.

flashkit er gode, men jeg vil også anbefale www.flashfaq.dk - især
deres forum..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : TheSteelDuck

Dato : 07-12-02 14:22

tak for de hurtige svar... : )

jeg prøver at kigge på de programmer

tak for hjælpen!! : D

M.v.h. Mik Manley

Fra : Peter

Dato : 07-12-02 23:20

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
: [...]
:
[...]

Swift 3D er, så vidt jeg ved, ikke gratis. Bare en fodnote
Desuden kan jeg anbefale www.ultrashock.com - en hel masse meget
professionelle programmøre har samlet sig og lavet et udemærket site hvor
der er downloads osv. Fx fandt jeg ud af at programøren til
IceAges-hjemmeside udstiller fla-filer der - faktisk meget sjawt =)

Hilsen fra Peter der lige er begyndt på Flash igen efter en længere pause på
4 måneder