/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Flash / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Flash
#NavnPoint
bentjuul 4251
molokyle 1978
Klaudi 1488
jhvp 1265
pallenoc 1160
katekismus 1020
Fnollerpi.. 790
slander 510
Dr.Disco 500
10  Flash77 500
Varierende hastighed?
Fra : Jesper Kollerup Jens~


Dato : 05-01-01 12:48

Hej.

Jeg sidder og eksperimenterer lidt i Flash 4. Det jeg vil lave, er en
række knapper, der får noget tekst og billeder til at scrolle vandret
han over skærmen... altså en lang stribe tekst og billeder, der står
udenfor mit workspace. Når der klikkes på en af knapperne, skal
teksterne komme rullende forbi og standse ved det pågældende punkt. Jeg
håber det er forståeligt forklaret?

Mit problem er i første omgang at få det hele til at virke, så
animationen kører forbi de første punkter og standser ved det korrekte
punkt.

Det næste problem er så, at hvis der skal scrolles langt... f.eks. 6-7
punkter, der skal passeres før der standses, så skal animationen køre
tilsvarende hurtigere. Jeg tænker på noget i stil med at kunne angive
bevægelsens totale tid i et antal frames, men jeg ved ikke om det kan
lade sig gøre.

Jeg kan beklageligvis ikke vise et eksempel af flere forskellige
årsager.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen
MediaSite Production



 
 
Jesper Kollerup Jens~ (06-01-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Kollerup Jens~


Dato : 06-01-01 04:29

"Jesper Kollerup Jensen" <mail@mediasite.dk> wrote in message
news:Zvi56.21783$Ru.221733@twister.sunsite.dk...
> Hej.
>
> Jeg sidder og eksperimenterer lidt i Flash 4. Det jeg vil lave, er en
> række knapper, der får noget tekst og billeder til at scrolle vandret
> han over skærmen... altså en lang stribe tekst og billeder, der står
> udenfor mit workspace. Når der klikkes på en af knapperne, skal
> teksterne komme rullende forbi og standse ved det pågældende punkt.
Jeg
> håber det er forståeligt forklaret?
>
> Mit problem er i første omgang at få det hele til at virke, så
> animationen kører forbi de første punkter og standser ved det korrekte
> punkt.
>
> Det næste problem er så, at hvis der skal scrolles langt... f.eks. 6-7
> punkter, der skal passeres før der standses, så skal animationen køre
> tilsvarende hurtigere. Jeg tænker på noget i stil med at kunne angive
> bevægelsens totale tid i et antal frames, men jeg ved ikke om det kan
> lade sig gøre.
>
> Jeg kan beklageligvis ikke vise et eksempel af flere forskellige
> årsager.

Nu har jeg siddet og rodet med det har skidt i utallige timer.

Løsningen jeg har tænkt på, er at sætte det hele i et loop, der checker
om animationen er nået til destinationsframen.

--
On (Release)
Loop While (_currentframe <> 45)
Go to and Stop (_currentframe + 1)
End Loop
End On
--

(Jeg har også prøvet "Go to Next Frame")

Det virker jo som om det burde virke, men det gør det bare ikke! Loop'et
springer bare over de frames der ikke er nummer 45 uden at vise dem. Mit
spørgsmål er nu reduceret til hvordan pokker man får Flash til at vise
de frames den springer over?

Alternativt, hvordan kan man indsætte en stop-frame via actions? Det
ville jo være nemt bare at lave en:

Play while (_currentframe <> 45)
eller
Play until (_currentframe = 45)

.... hvis det så ellers kunne lade sig gøre!

Gode råd eller bare forslag er mere end meget velkomne. Jeg har
efterhånden prøvet næsten alt!

Som sagt bruger jeg Flash 4.0, og vil kun meget nødigt investere i en
upgrade til 5'eren, da jeg synes den er umulig at bruge!

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen
MediaSite Production



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste