30 sek for at hentre jubii´s forside på ad~
Fra : Chr. Helmer

Dato : 04-03-01 22:11

Håber nogen har en ide til hvad der kan være galt. Har checket min hastighed
på Microsofts "hastighedstemometer" det ser ok ud. Jeg har heller ingen
problemer med at downloade diverse større programmer videoklip m.v..
Men Jubiis´s forside tager eksempelvis ca 30 sekunder at hente, der samme
gør sig gældende med Opasia.

Nogen ideer.

På forhånd tak

Helmer

--
Chr. Helmer
Classensgade 38, 1. t.h

Fra : CHRistian

Dato : 04-03-01 22:25

"Chr. Helmer" <chrhel@email.dk>'s posting:

>Men Jubiis´s forside tager eksempelvis ca 30 sekunder at hente, der samme
>gør sig gældende med Opasia.

Så sidder man jo og gnækker lidt, når man på sit 48 kbps-modem
henter det på 17 sek (Opera 5.02.)

--
Newbie? Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvad et FUT betyder? Det vidste 37% ikke.

Fra : Karlsen

Dato : 04-03-01 23:29

On Sun, 04 Mar 2001 22:25:27 +0100, CHRistian <nospam@direkte.org>
wrote:

>"Chr. Helmer" <chrhel@email.dk>'s posting:

>Så sidder man jo og gnækker lidt, når man på sit 48 kbps-modem
>henter det på 17 sek (Opera 5.02.)

Et yderst konstruktivt indlæg -

Fra : JSMadsen

Dato : 05-03-01 16:29

CHRistian skrev i meddelelsen <0kc5atst7809ovimfrg6pk0kfhnlkgtslk@tnews.inet.tele.dk>...
> Newbie? Test din viden om usenet...
> http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Min Netscape (4.73) crashede da jeg gik ind på den side

Jeg er IKKE newbie, ville egentlig bare lige se hvordan du havde lavet den side...

--
/JSMadsen

Fra : CHRistian

Dato : 05-03-01 16:50

"JSMadsen" <JSMadsen@www.email.com>'s posting:

>Min Netscape (4.73) crashede da jeg gik ind på den side

Min Netscape (4.04) går ikke ned - den kan 'bare' slet ikke finde
ud af at vise siden, som den skal: Dvs. den viser kun indledningen,
ingen af de 25 spørgsmål, og viser så igen OK-knappen.

Problemet er, at Netscape er _meget_ dårlig til CSS selvom sidens
CSS og XHTML er korrekt. Prøv at slå CSS (Style Sheets) fra i
browseren (i min ver. er det under Advance), så kan du sikkert godt
få lov til at se siden....?

>Jeg er IKKE newbie, ville egentlig bare lige se hvordan du havde lavet den side...

Det ved jeg godt, du ikke er (mener at kunne huske dit navn), men
man bliver nu aldrig for gammel til at teste sin 'barnelærdom'

Fra : JSMadsen

Dato : 10-03-01 19:06

> [...]
>CSS og XHTML er korrekt. Prøv at slå CSS (Style Sheets) fra i
>browseren (i min ver. er det under Advance), så kan du sikkert godt

Jep, så er der ingen problemer.
Dog, ville det evt. ikke være en ide at dele spørgeskemaet op i flere sektioner
så man ikke behøves at bruge lang online tid på at udfylde+scrolle?
F.eks. en side med 3 spørgsmål hver.

Iøvrigt er der åbenbart rimelig stor forskel med CSS slået fra.
DVDfile.com og VindEnHund.dk ser _helt_ anderledes ud sådan!

--
/JSMadsen

http://www.dvd-basen.dk/ - links til 17.000+ DVD anmeldelser!

Fra : CHRistian

Dato : 11-03-01 14:20

"JSMadsen" <JSMadsen@www.email.com>'s posting:

>Jep, så er der ingen problemer.

Jeg skylder nok lige at sige, at jeg faktisk har fundet en underligt
fejl af en art på siten, jf. evt.

>Dog, ville det evt. ikke være en ide at dele spørgeskemaet op i flere sektioner
>så man ikke behøves at bruge lang online tid på at udfylde+scrolle?
>F.eks. en side med 3 spørgsmål hver.

Tjove, men så skulle man jo endnu mere online for hver sektion. Nu
kan man bare gå offline i den tid, det nu tager at udfylde de 25
spg. Men du har ret i, at 25 spg. på én side er meget.

>Iøvrigt er der åbenbart rimelig stor forskel med CSS slået fra.
>DVDfile.com og VindEnHund.dk ser _helt_ anderledes ud sådan!

Helt slemt bliver det, hvis man har bygget sin site 100% på strict
(X)HTML og CSS, for så er det intet tilbage af HTML-layout.

--
Newbie? Test din viden om usenet....
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvad et Message-ID er? Det vidste 26% ikke.

Fra : Kong Kent

Dato : 04-03-01 23:03

> [...]
> på Microsofts "hastighedstemometer" det ser ok ud. Jeg har heller ingen
> problemer med at downloade diverse større programmer videoklip m.v..

Det er da dejligt for dig. Hvad er det for en linie? Min er eksempelvis
512/512 ved CyberCity.

> Men Jubiis´s forside tager eksempelvis ca 30 sekunder at hente, der samme
> gør sig gældende med Opasia.

Det kan ske, også for dem med 100Mbit netværk. Hvis Jubiis, eller Opasias,
servere er overbelastede kan alt tage lang tid. Med ADSL er det sjældent DIN
forbindelse det er galt med, men snarere hastigheden på den server du
downloader fra der sætter begrænsningerne.

Her til aften f.eks. henter jeg www.jubii.dk på mindre end ét sekund. Men
jeg har også været ude for det tilfælde du omtaler. Både med Jubii, Yahoo!
og andre søgemaskiner. De helt store servere kan altså tvinges i knæ, og det
sker en gang imellem.

Hvis det derimod er noget permanent, så forstår jeg det ikke. For så burde
det være gældende på ALLE hjemmesider. Og ikke kun Opasia og Jubii.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Chr. Helmer

Dato : 05-03-01 20:13

Tak til Kong Kent.

Pænt svar, holder sig til mit Spm. uden fnidder fnadder og uvedkommende
skadefro kommentarer.

M.v.h.

Helmer

Fra : CHRistian

Dato : 05-03-01 20:20

"Chr. Helmer" <chrhel@email.dk>'s posting:

>Pænt svar, holder sig til mit Spm. uden fnidder fnadder og uvedkommende
>skadefro kommentarer.

Hvis det er mig, du hentyder til, så var det ikke "skadefro".
Bemærkede du ikke ""?

PS: når du skriver dine svar, kan du så ikke klippe det væk, du ikke
direkte svarer på, og skrive dine svar under, da det gør det lettere
at læse, besvare og finde rundt i. Se evt. mere på
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Newbie? Test din viden om usenet....
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvordan man laver en MessID-URL? Det vidste 48% ikke.

Fra : Karlsen

Dato : 06-03-01 18:40

On Mon, 05 Mar 2001 20:20:26 +0100, CHRistian <nospam@direkte.org>
wrote:

>Hvis det er mig, du hentyder til, så var det ikke "skadefro".
>Bemærkede du ikke ""?

En smiley giver ikke 'ejeren' frit lejde til at skrive hvad som helst.
Jeg synes også at du virker temmelig skadefro og intetsigende. Intet i
dit indlæg bidrager til at løse mandens akutte problem.
Hvis du 'bare' vil chatte findes der mere velegnede grupper til dette
formål; se http://www.usenet.dk/grupper.pl, spørg evt i

FUT: dk.admin.netikette

--
Mvh Karlsen

Fra : Rune Maagensen

Dato : 08-03-01 20:34

Nej det er lettest at læse det der står over, som i 9 ud af 10 tilfælde har
man *lige* læst det der står tidligere.

Rune

Fra : CHRistian

Dato : 08-03-01 21:29

"Rune Maagensen" <rune@newmail.net.spammers.are.ugly>'s posting:

>Nej det er lettest at læse det der står over, som i 9 ud af 10 tilfælde har
>man *lige* læst det der står tidligere.

Har man det? I de sidste 3 dage har jeg postet indlæg i omkring 7
grupper, læste indlæg fra over 40 og sendt 20 follow-ups, så der er
ikke noget *lige* over det, IMO. I sådan et tilfælde vil man have
meget svært at huske, hvad der tales om i de forskellige grupper,
når man ikke får et ordentligt resume.

Prøv at læse tråden "hvordan man skal qoute" i tilfuttede gruppe.
(trådstart: 6 Mar 2001 21:58:21 +0100)

FUT dk.admin.netikette