CSS - standard
Fra : Jacob Knudsen

Dato : 04-03-01 22:13

Hej med Jer.

Er der nogle ar Jer der kender til en bog med CSS standarder evt. i stil med
HTML 4.0 håndbogen?

-Jacob

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-03-01 22:11

"Jacob Knudsen" <isl39003@image.dk> writes:

> Er der nogle ar Jer der kender til en bog med CSS standarder evt. i stil med
> HTML 4.0 håndbogen?

IDG har udgivet et hæfte:

Niels Skriver: "Style Sheets - lær det selv"

ellers er der jo http://www.w3.org/Style/CSS/

Fra : Jacob Knudsen

Dato : 05-03-01 13:10

det hæfte har jeg, men det dækker kun udvalgte funktioner dvs. ikke
scrollbars mm

-jacob

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-03-01 13:26

"Jacob Knudsen" <isl39003@image.dk> writes:

> det hæfte har jeg, men det dækker kun udvalgte funktioner dvs. ikke
> scrollbars mm

Ok, hvis det ikke behøver at være på dansk er der et par fremragende
alternativer:

Eric A. Meyer:
Cascading Style Sheets: The Definitive Guide

Den dækker CSS1 men kun overfladisk ændringerne til CSS2 i et kapitel

Håkon Wium Lie, Bert Bos, Robert Cailliau:
Cascading Style Sheets: Designing for the Web

Jeg har første udgave, anden udgave som er ude skulle dække CSS 1/2.

Fra : Jacob Knudsen

Dato : 05-03-01 15:00

Thanks.

hvis man vil noget i denne branche kommer man jo ikke langt hvis man kun vil
læse dansk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-03-01 20:05

Mon, 5 Mar 2001 13:09:41 +0100, skrev "Jacob Knudsen"
<isl39003@image.dk>:

>det hæfte har jeg, men det dækker kun udvalgte funktioner dvs. ikke
>scrollbars mm

Nu er scrollbars og filtre f.eks. ikke en del af standard css 1 eller
2, men en speciel IE-udvidelse og fungerer ikke i andre browsere.

Prøv, at kigge på
<http://msdn.microsoft.com/workshop/c-frame.htm#/workshop/index/default.asp>

En god index til MS sider er
<http://msdn.microsoft.com/workshop/index/index1-16.asp>

Her havner du på P, men der er alfabet øverst.
Jeg har ikke lige fundet startsiden til index, der er mange sider og
det kan være lidt svært at finde rundt.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Heidi Bille

Dato : 06-03-01 10:49

On Mon, 5 Mar 2001 13:09:41 +0100, "Jacob Knudsen" <isl39003@image.dk>
wrote:

>det hæfte har jeg, men det dækker kun udvalgte funktioner dvs. ikke
>scrollbars mm

Cascading Style Sheets - Designing for the Web
Håkon Wium Lie og Bert Bos
ISBN 0-201-59625-3

--
Life is a process - not a principle
A mystery to be lived - not at problem to be solved

Fra : CHRistian

Dato : 04-03-01 22:56

"Jacob Knudsen" <isl39003@image.dk>'s posting:

>Er der nogle ar Jer der kender til en bog med CSS standarder evt. i stil med

Kunne jo evt. printe den ud, CSS1 fylder ikke så meget.
http://www.w3.org/TR/REC-CSS1

--
Newbie? Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvad et FUT betyder? Det vidste 37% ikke.

Fra : Jacob Knudsen

Dato : 05-03-01 13:11

Jeg tænkte faktisk på CSS2 men det kan jeg vel finde samme sted?
Og jeg har ingen printer, men det kunne jo løses. Dog ville jeg hellere have
en bog, den forsvinder jo ikke i en bunke papir!
-jacob

Fra : Heidi Bille

Dato : 06-03-01 10:51

On Mon, 5 Mar 2001 13:11:28 +0100, "Jacob Knudsen" <isl39003@image.dk>
wrote:

> [...]
>Og jeg har ingen printer, men det kunne jo løses. Dog ville jeg hellere have
>en bog, den forsvinder jo ikke i en bunke papir!

Den bog jeg skrev om (for et par min. siden er Second Edition - og
dækker CSS 2