Dækning af en halogenpære.
Fra : Erik Hansen

Dato : 05-12-02 21:55

Hejsa.

Jeg har købe nogle mini halogenspot til min stue, som jeg har monteret
på vægen. Det der er min plan er at de skal lyse op i loftet og
reflektionen af lyset skal lyse op over mit sofa arrangement.

Det fungere også nogen lunde, problemet er bare at selve halogen pæren
blænder en del. Pæren er dækket af en lille mælkehvid glastragt som
halogenpæren sagtens kan lyse igennem. Det er 35 watts halogen pære
som er monteret.

Jeg har prøvet at vikle noget staniol omkring tragten, således at
pæren ikke blænder, og det må jeg sige giver en perfekt belysning, i
stedet for det kolde hvide lys en halogen giver. Det bliver nu gulligt
og afdæmpet, pga. mit loft er et listeloft som er blevet lysnet.

Men det ser jo ikke særligt kønt ud med staniol omkring, så jeg tænkte
på evt. om der var nogen som have en anden ide.?
Jeg har tænkt på noget maling på den indvendige side af glasset,
f.eks. sort. Det skal naturligvis være noget maling som kan tåle den
varme der kommer fra pæren. Er der ikke noget med at der findes sort
maling som kan tåle høje varmegrader.?
Alternativt har jeg tænkt på at lime små flager af staniol på
indersiden af tragten, igen med noget lim som kan tåle varmen, hvis
sådan noget altså findes.?

--
....::Hilsen Erik

Fra : Keld Nygaard

Dato : 06-12-02 10:01

> [...]
> Alternativt har jeg tænkt på at lime små flager af staniol på
> indersiden af tragten, igen med noget lim som kan tåle varmen, hvis

Jeg går ud fra at du ikke er interesseret i få mindre lys op på loftet, så
det er udelukket at sætte en mindre pære i!?
Hvad med noget maling til brændeovne - det lugter lidt de første gange det
bliver varmt, men det burde kunne holde til varmen fra en halogenpære.

/Nygaard

Fra : Bo Velschow

Dato : 06-12-02 14:20

"Erik Hansen" <00@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alternativt har jeg tænkt på at lime små flager af staniol på
> indersiden af tragten, igen med noget lim som kan tåle varmen, hvis

Du kan i biltilbehørsforretninger (BilDillen etc.) købe spraymaling beregnet
til udstødninger - det kan vist klare op til 800 gr C, og fås vist også i
forskellige farver (udover sort).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
dr-bo@post2.tele.dk

Fra : Møller

Dato : 09-12-02 19:44

"Bo Velschow" <dr-bo@post2.tele.dk> wrote in message

> "Erik Hansen" <00@mail.dk> skrev i en meddelelse

Du kan hos de fleste farvehandler købe Senothermlak i spraydåse.
Det er varmebestandig når det er tørt.
Det den maling der bruges til brændeovne og kakkelovnsrør. det fås i sort og
grafitfarvet (koks)
--
Møller