Vand i kælder - pumpesump/brønd
Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 04-12-02 07:42

Jeg er så uheldig at der trænger grundvand ind i min krybekælder. Jeg har
(selvfølgelig) ikke noget afløb i kælderen, men jeg har mulighed for at
pumpe vandet op til et afløb i vaskehuset..

Men hvordan laver man lige den bedste (el. billigste) pumpesump. Jeg regner
med at hugge et hul i gulvet, og placere en dykpumpe der. Hullet skal vel på
en eller anden måde sikres så det ikke med tiden falder sammen og
underminerer gulve omkring.

/Tommy

Fra : Claus Rubæk Jultved.

Dato : 12-12-02 12:47

Hej Tommy

Kan det mon ikke klares ved at finde en spand som dykpumpen kan stå i, grave
et hul der er lidt større end spanden, fylde cement i hullet (bund og side)
og stille spanden i hullet medens cementen tørrer....

Når cementen er tør er der stadig plads til din dykpumpe, og hullet er
sikret mod at falde sammen.

Måske der skal lidt jern i side/bund af hullet til armering??

Med venlig hilsen
Claus Jultved.