fjernelse af password
Fra : Frank Christensen

Dato : 04-03-01 21:43

Som lærer på en skole, hvor mange bruger den samme computer er der 2 steder
hvor jeg engang immellem har problemer med at kursisterne sætter password.

Det ene er ved pauseskærme som så ikke kan fjernes..
Hvordan fjerner jeg de uhensigtmæssige password.

Det andet er klassifikationsfiltre i Explorer, selv med en afinstallation og
en nyinstallation, har jeg ikke kunnet fjerne filteret. Jeg blev nødt til at
genindlæse en image fil for at genopbygge maskinen. En løsning som f.eks
selv at indlæse et password før kursisterne gjorde det ville selvfølgeligt
være en mulighedhed; men hvad gør man ellers når skaden er sket ?

Ligger disse password i regedit ?

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-03-01 00:09

Hej Frank

"Frank Christensen" <frankchr@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:97u9l1$cip$1@news.inet.tele.dk...
> Det ene er ved pauseskærme som så ikke kan fjernes..
> Hvordan fjerner jeg de uhensigtmæssige password.

Genstart maskinen, gå ind i Pauseskærm og fjern password.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : James Rune Hansen

Dato : 10-03-01 18:13

> [...]
> selv at indlæse et password før kursisterne gjorde det ville selvfølgeligt
> være en mulighedhed; men hvad gør man ellers når skaden er sket ?

Et lille hint kunne være at du oprettet et filter med et password som fx.
absolutingenfiltre og genstarter maskinen og derefter søger efter det i
Registreringsdatabasen (Regedit.exe)

På min Win2k virker det ikke

/james

Fra : James Rune Hansen

Dato : 10-03-01 18:27

> [...]
> selv at indlæse et password før kursisterne gjorde det ville selvfølgeligt
> være en mulighedhed; men hvad gør man ellers når skaden er sket ?

Efter mit indlæg tænkte jeg at jeg lige ville prøve noget andet jeg har
lavet sådan i mit filter at www.pornoworld.dk godt kan ses... (Jeg står ikke
i relation til siden på nogen måde, det var bare et host ud af frakken)

Men der kan jeg finde den i
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies

Ved ikke om du kan bruge det men det pass må stå der et sted eller også kan
du lave et loginscript til dine clienter der slettet eller modificerer en
bestemt nøgle i Regedit.. Det har jeg gjort sådan at hvis jeg logger på så
laver den mit netkorts adresse om på maskinen til en anden IP som
tilfeldigvis har en Extern IP på internettet.

Kort dagt når jeg logger på har jeg (Administrator) fast IP på nettet og
hvis nogle andre brugere logger på har de en alm. inter IP uden nogen
relation til internettet

/James