|
| Hvem skal nu betale ? Fra : Tonny/Carina |
Dato : 06-12-02 22:13 |
|
Sådan lød overskriften på en artikel i det seneste nummer af DYK. (dec/jan
2002/03)
Artiklen er en kommentar fra Alantis Rejser vedr. episoden fra Rødehavet med
de 2 forsvundende dykkere i september. Underteksten lød: "Tænk dig om før du
køber dykkerrejse" ............
1)
I artiklen skriver Alantis Rejser at der ville være indsat en
redningshelikopter inden for en time, såfremt de 2 dykkere havde rejst med
et "etableret" rejseselskab tilsluttet rejsegarantifonden............
2)
Endvidere skriver Alantis Rejser, at det er almindeligt i stort set hele
verden, at uanset om man er døden nær, så bliver der ikke igangsat en
redningsaktion, før der er stillet garanti,- dvs. "penge på bordet får "vi"
går igang".
Ad 1.
Når man kontakter Alantis Rejser siger de ganske rigtigt, at de har den
garanti såfremt situationen opstår. Jeg er ikke jurist- og korrigere mig
hvis jeg har uret, men så vidt jeg ved hænger "search and rescue" problemmet
slet ikke sammen med rejsegaranti fonden. Jeg har endnu ikke set
dokumentation på den påstand - på trods af den i går anden anmodning er
fremsat overfor Alantis Rejser. Såfremt rejseselskaber tilsluttet
rejsegaranti fonden vitterlig garantere at en redningsaktion i de føromtalte
"search and rescue" situationer bliver igangsat når man rejser med dem,
modtager jeg gerne dokumentationen. I modsat fald burde Alantis Rejser
indklages for forbruger ombudsmanden for falsk reklame,- selvom deres indlæg
i DYK kun er en kommentar.
Ad 2.
Det Alantis Rejser her skriver er direkte usandt. (Af hensynet til en retsag
om injurier, undlader jeg at skrive at Alantis Rejser er fyldt med løgn) Men
jeg ved via mit arbejde samt knapt 20 år i den maritime sektor, at den
påstand ikke holder i "byretten". Det internationale redningssamarbejde
betyder nemlig, at der på landjorden over hele verden lyttes på GMDSS kanal
DSC 71, kanal 16 samt i civil flytrafik på nødfrekvens 121,5. En nødmeldning
opfanget/modtaget på en kystradiosattion, betyder således starten på en
redningsaktion.
Jeg kan "forstå" at Alantis Rejser forsøger at bilde os noget på ærmet,- de
har en forretning hvor det handler om at fortælle hvor "gode" de i forhold
til andre er, men at redaktionen på DYK i den grad lader stå til, forstår
jeg ikke. Et seriøst blad som DYK som jeg ellers har stor respekt for, med
en hvad jeg troede meget kompatent redaktør, forstår jeg ikke hvorfor
udgiver en så ukritisk udtagelse. "Er det mon fordi de radaktionelle bånd
mellem Dyk og Alantis Rejser er for store eller er det fordi man på side 4
eller 5 ved hver udgivelse samtidige har trykt en helsides annonce fra netop
Alantis Rejser".
Jeg syntes redaktionen på DYK burde havde undersøgt og kritisk kommenteret
dette indlæg
Tonny Hansen
| |
Andre (07-12-2002)
| Kommentar Fra : Andre |
Dato : 07-12-02 13:59 |
|
> 1)
> I artiklen skriver Alantis Rejser at der ville være indsat en
> redningshelikopter inden for en time, såfremt de 2 dykkere havde rejst med
> et "etableret" rejseselskab tilsluttet rejsegarantifonden............
Det passer ihvertfald ikke.
Rejsegarantifonden skal man være medlem af, hvis man i Danmark sælger
pakkerejser (overnatning og transport). Det er ulovligt, og der bliver
grebet ind, hvis man i Danmark sælger pakkerejser uden at være medlem. For
at blive medlem skal man stille en garanti, alt efter omsætning, men min
300.000 kr. Derefter skal man betale 5 kr. pr solgt rejse. Disse penge
anvendes udelukkende til at folk der har købe en rejse eller er ude at rejse
med et bureau som går konkurs, kan få deres penge tilbage eller komme hjem.
Redningsaktioner høre ind under rejseforsikringer, som er frivillige at
tegne.
| |
Henning (07-12-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 07-12-02 22:23 |
|
>
>Redningsaktioner høre ind under rejseforsikringer, som er frivillige at
>tegne.
Henning
hsb(at)image.dk
| |
Henning (07-12-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 07-12-02 22:26 |
|
>Redningsaktioner høre ind under rejseforsikringer, som er frivillige at
>tegne.
Nixen bixen! Foranlediget af den tidliere tråd omkrign de mistede
dykkere, har mange kontaktet deres forsikringer, både Europæiske, DAN,
privat ulykke osv. INGEN dækker eftersøgningen - når først du er
fundet, kan du sagtens få penge til hospitalsophold, trykkammer o.a.
Har du set "Forsvundne danskere"? Forestil dig, der fandtes en
forsikring, som dækkede eftersøgning - nogle havde været væk 25 år!!
Henning
hsb(at)image.dk
| |
Andre (08-12-2002)
| Kommentar Fra : Andre |
Dato : 08-12-02 12:39 |
|
> Nixen bixen! Foranlediget af den tidliere tråd omkrign de mistede
> dykkere, har mange kontaktet deres forsikringer, både Europæiske, DAN,
> privat ulykke osv. INGEN dækker eftersøgningen - når først du er
> fundet, kan du sagtens få penge til hospitalsophold, trykkammer o.a.
OK, kender ikke dykkerforsikringer, men det er jo klart, at forsikringen kun
dækker det den er tegnet for. Altså hvis der ikke står noget om
eftersøgning, ja så dækker den da ikke.
| |
Henning (08-12-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 08-12-02 13:25 |
|
On Sun, 8 Dec 2002 12:38:42 +0100, "Andre" <andre21@ofir.dk> wrote:
>> Nixen bixen! Foranlediget af den tidliere tråd omkrign de mistede
>> dykkere, har mange kontaktet deres forsikringer, både Europæiske, DAN,
>> privat ulykke osv. INGEN dækker eftersøgningen - når først du er
>> fundet, kan du sagtens få penge til hospitalsophold, trykkammer o.a.
>
>OK, kender ikke dykkerforsikringer, men det er jo klart, at forsikringen kun
>dækker det den er tegnet for. Altså hvis der ikke står noget om
>eftersøgning, ja så dækker den da ikke.
Næ, men "alle" (incl. udenrigsministeriet, som derfor ikke ville
stille sikkerhed!!) troede de dækkede. Der står ingen steder i
betingelserne at de ikke dækker eftersøgning!
Henning
hsb(at)image.dk
| |
Atlantis (09-12-2002)
| Kommentar Fra : Atlantis |
Dato : 09-12-02 18:20 |
|
Kære alle
Her er hvad der er i historien fra Atlantis Rejser.
Det sidste vi vil have er, at vores troværdighed skal være til
diskussion i denne sag. Vi sendte en pressemeddelelse til Dyk og andre
aviser som afklaring på
vigtige detaljer i forbindelse med artiklen i BT om redningsaktion i
Ægypten, for to dykkere, der havde booket en rejse gennem et dansk
dykkercenter, hvor Ægypten
og udenrigsministeriet for den sag skyld blev kritiseret for ikke at
ville
hjælpe gæsterne i knibe. Det er vores pligt når vi sender mere end
5000 dykkere til Ægypten hvert år at sætte tingene i deres rigtig
proportioner.
Der var ikke tale om, at ægypterne ikke gjorde det de skulle, men
derimod
tale om hvem der skal dække regningen juridisk! Det ville have været
den samme
situation, hvis det var sket i Florida eller en gang i Sverige – ( for
et par år siden omkom en dansk dykke på et vrag i Sverige og de svensk
myndigheder vil ikke dække en bjergningsaktion).
Vores indgangsvinkel var IKKE at sige til folk: "rejs med Atlantis
Rejser
ikke med et dykkercenter". Vi har i dag 15 dykkercentre som bruger os
som
samarbejdspartner til deres rejser, og hvor der er stor gensidig
respekt. Vi
synes det er uansvarligt at et dansk dykkercenter sætter deres kunders
liv i
fare.
Der er fortaget en lov vedtægt i EU lande for alle rejsearrangørerne
for at
beskytte gæsterne i katastrofe situation.
Alle arrangørerne skal tilsluttes til en så kaldte "produkt ansvars
forsikring", som dække hvis elevatoren på hotellet falder med
gæsterne, hvis
der er fly forsinkelse i flere dage, og naturligvis i sådan en
redningsaktion.
Det er IKKE en alm. rejseforsikring dækning eller rejsegarantifonden
dækning - det er lovpligtigt for alle arrangørerne. I denne
forbindelse er det vigtigt at forklare, at det er kun igennem
rejsearrangørerne er kunderne dækket.
I forbindelse med redningsaktionen havde det været X rejsebureau som
var
ansvarlig for rejsen og tilsluttet denne ordning havde der ikke været
et
problem. Men det var ganske nemt at beskylde myndigheder i Ægypten og
det
danske udenrigsministerium for ikke at hjælpe kunder.
Vi er ikke interesseret i andet end at forklare sagen og belyse
kunders
rettigheder og sikkerhed i sådan en situation. Det er ikke sagen om at
booke
hos Atlantis Rejser eller ej, vi vil gerne belyse kundernes ret at
vide, hvor de booke henne. Det er deres eget valg at bestemmer hvem de
booker deres tur med til sidst.
Venlig hilsen
Atlantis Rejser
| |
Tonny/Carina (09-12-2002)
| Kommentar Fra : Tonny/Carina |
Dato : 09-12-02 22:40 |
|
Ros skal Atlantis Rejser have for at de gider svare offentlig,- men okay,
det drejer sig jo også om 5000 rejser.
Nedenfor følger mine bemærkninger til Atlantis indlæg her på NG.
"Atlantis" <mail@atlantisrejser.dk> skrev i en meddelelse
news:b5ecb68b.0212090919.5f8a2b7a@posting.google.com...
> Kære alle
>
> Her er hvad der er i historien fra Atlantis Rejser.
>
> Det sidste vi vil have er, at vores troværdighed skal være til
> diskussion i denne sag.
I mine øjne er jeres troværdighed godt på vej ud over kanten.
> Det er vores pligt når vi sender mere end
> 5000 dykkere til Ægypten hvert år at sætte tingene i deres rigtig
> proportioner.
Enig, men det i gør er, at hænge de dykkercenter der ikke er medlem af
rejsegaranti fonden og klubber der ikke samarbejder med jer ud på et
forkert grundlag. I burde havde "hængt" dem ud for det de ikke er, nemlig
medlem af rejsegaranti fonden og ikke bevæge jer ud i noget hvor i har svært
ved at bunde - derfor er i ved at miste troværdigheden.
> Der var ikke tale om, at ægypterne ikke gjorde det de skulle,
Jo, både og. For havde de danske DM'er hvist og fuldt gældende
internationale regler for udsendelse af nødmeldninger, og disse
nødmeldninger været sendt ud i "luften" evt. via skibets VHF, så havde
ægypterne på baggrund af at alverdens handelsskibe mv. i området havde hørt
nødmeldningen, været nødsaget til at reagere. Nu blev det hele ordnet via
mobiltelefon- og Danmark, hvilket betød at "nogle" skulle "lave" penge på
den nødsituation.
Spørg evt. hos den Ægyptiske ambassade om man har til hensigt at reagere på
en nødmeldning i deres område - Svaret er, jo naturligvis vil man det.
> Det ville have været den samme situation, hvis det var sket i Florida
eller en gang i Sverige - ( for et par år > siden omkom en dansk dykke på
et vrag i Sverige og de svensk myndigheder vil ikke dække en
> bjergningsaktion).
Nu blander i jo tingene sammen,- hvilket bl.a. er årsagen til at jeg mister
tilliden til jer. Situationen i Sverige handlede om en BJERGNINGS-aktion og
ikke en REDNINGS-aktion. Der er stor forskel.
Er i det mindste itvivl om hvordan- og eller hvorvidt de forskellige
redningsvæsener rykker ud såfremt en nødmeldning udsendes/modtages, dvs. et
MAYDAY, en PAN PAN eller et SECURIETY, så kontakt evt. de nationale
redningsvæsener, i Danmark, Det Danske Redningsvæsen, hjemmehørende under
Farvandsvæsenet el. Lyngby Radio. De steder vil jeg mene at de har bare lidt
forstand på emnet.
NB. Hele NG kan være helt rolige, Det Danske Redningsvæsent skal nok gøre
alt hvad de kan hvis de får besked om at en af os under en dykning er kommet
i nød - Og de skal ikke bagefter have dollars for opgaven.
> Vi synes det er uansvarligt at et dansk dykkercenter sætter deres kunders
liv i fare.
Jeg syntes det er uansvarligt at Atlantis Rejser som årligt sender mere end
5000 gæster på dykkerferie bilder folk ind at i har tjek på tingene. Det har
i nemlig ikke i dette spørgsmål.
>
> Der er fortaget en lov vedtægt i EU lande for alle rejsearrangørerne for
at beskytte gæsterne i
> katastrofesituation. Alle arrangørerne skal tilsluttes til en så kaldte
"produkt ansvars forsikring", som dække > hvis elevatoren på hotellet falder
med gæsterne, hvis der er fly forsinkelse i flere dage, og naturligvis i
sådan > en redningsaktion.
>
> Det er IKKE en alm. rejseforsikring dækning eller rejsegarantifonden
> dækning - det er lovpligtigt for alle arrangørerne. I denne
> forbindelse er det vigtigt at forklare, at det er kun igennem
> rejsearrangørerne er kunderne dækket.
> I forbindelse med redningsaktionen havde det været X rejsebureau som var
ansvarlig for rejsen og tilsluttet > denne ordning havde der ikke været et
problem. Men det var ganske nemt at beskylde myndigheder i
> Ægypten og det danske udenrigsministerium for ikke at hjælpe kunder.
Flot og præcist formuleret. På den måde er i helt sikkere på at de der er
bare en lille smule i tvivl, rejser med jer. Men, hvordan er det nu lige
tingene hænger helt sammen. Vi er en del - dvs. 4-5 stykker der uafhængig af
hinanden har anmodet jer, Atlantis Rejser, om dokumentation på, at såfremt
en ligende situation i Rødehavet havde været opstået hos jer, at i så havde
været dækket af en eller anden eftersøgningsforsikring og at
redningsaktionen var blevet sat igang straks. Den dokumentation er endnu
ikke kommet - hvilket jeg aldrig tror den gør.
>
> Vi er ikke interesseret i andet end at forklare sagen og belyse kunders
rettigheder og sikkerhed i sådan en > situation. Det er ikke sagen om at
booke hos Atlantis Rejser eller ej, vi vil gerne belyse kundernes ret at
> vide, hvor de booke henne. Det er deres eget valg at bestemmer hvem de
booker deres tur med til sidst.
Ja, og havde det pågældende dykkercenter været tilsluttet
rejsegarantifonden, brancheforening osv., så havde i nok ikke "råbt" så
højt.
>
> Venlig hilsen
Og i lige måde
Tonny Hansen
>
> Atlantis Rejser
| |
Tonny/Carina (09-12-2002)
| Kommentar Fra : Tonny/Carina |
Dato : 09-12-02 22:40 |
|
Ros skal Atlantis Rejser have for at de gider svare offentlig,- men okay,
det drejer sig jo også om 5000 rejser.
Nedenfor følger mine bemærkninger til Atlantis indlæg her på NG.
"Atlantis" <mail@atlantisrejser.dk> skrev i en meddelelse
news:b5ecb68b.0212090919.5f8a2b7a@posting.google.com...
> Kære alle
>
> Her er hvad der er i historien fra Atlantis Rejser.
>
> Det sidste vi vil have er, at vores troværdighed skal være til
> diskussion i denne sag.
I mine øjne er jeres troværdighed godt på vej ud over kanten.
> Det er vores pligt når vi sender mere end
> 5000 dykkere til Ægypten hvert år at sætte tingene i deres rigtig
> proportioner.
Enig, men det i gør er, at hænge de dykkercenter der ikke er medlem af
rejsegaranti fonden og klubber der ikke samarbejder med jer ud på et
forkert grundlag. I burde havde "hængt" dem ud for det de ikke er, nemlig
medlem af rejsegaranti fonden og ikke bevæge jer ud i noget hvor i har svært
ved at bunde - derfor er i ved at miste troværdigheden.
> Der var ikke tale om, at ægypterne ikke gjorde det de skulle,
Jo, både og. For havde de danske DM'er hvist og fuldt gældende
internationale regler for udsendelse af nødmeldninger, og disse
nødmeldninger været sendt ud i "luften" evt. via skibets VHF, så havde
ægypterne på baggrund af at alverdens handelsskibe mv. i området havde hørt
nødmeldningen, været nødsaget til at reagere. Nu blev det hele ordnet via
mobiltelefon- og Danmark, hvilket betød at "nogle" skulle "lave" penge på
den nødsituation.
Spørg evt. hos den Ægyptiske ambassade om man har til hensigt at reagere på
en nødmeldning i deres område - Svaret er, jo naturligvis vil man det.
> Det ville have været den samme situation, hvis det var sket i Florida
eller en gang i Sverige - ( for et par år > siden omkom en dansk dykke på
et vrag i Sverige og de svensk myndigheder vil ikke dække en
> bjergningsaktion).
Nu blander i jo tingene sammen,- hvilket bl.a. er årsagen til at jeg mister
tilliden til jer. Situationen i Sverige handlede om en BJERGNINGS-aktion og
ikke en REDNINGS-aktion. Der er stor forskel.
Er i det mindste itvivl om hvordan- og eller hvorvidt de forskellige
redningsvæsener rykker ud såfremt en nødmeldning udsendes/modtages, dvs. et
MAYDAY, en PAN PAN eller et SECURIETY, så kontakt evt. de nationale
redningsvæsener, i Danmark, Det Danske Redningsvæsen, hjemmehørende under
Farvandsvæsenet el. Lyngby Radio. De steder vil jeg mene at de har bare lidt
forstand på emnet.
NB. Hele NG kan være helt rolige, Det Danske Redningsvæsent skal nok gøre
alt hvad de kan hvis de får besked om at en af os under en dykning er kommet
i nød - Og de skal ikke bagefter have dollars for opgaven.
> Vi synes det er uansvarligt at et dansk dykkercenter sætter deres kunders
liv i fare.
Jeg syntes det er uansvarligt at Atlantis Rejser som årligt sender mere end
5000 gæster på dykkerferie bilder folk ind at i har tjek på tingene. Det har
i nemlig ikke i dette spørgsmål.
>
> Der er fortaget en lov vedtægt i EU lande for alle rejsearrangørerne for
at beskytte gæsterne i
> katastrofesituation. Alle arrangørerne skal tilsluttes til en så kaldte
"produkt ansvars forsikring", som dække > hvis elevatoren på hotellet falder
med gæsterne, hvis der er fly forsinkelse i flere dage, og naturligvis i
sådan > en redningsaktion.
>
> Det er IKKE en alm. rejseforsikring dækning eller rejsegarantifonden
> dækning - det er lovpligtigt for alle arrangørerne. I denne
> forbindelse er det vigtigt at forklare, at det er kun igennem
> rejsearrangørerne er kunderne dækket.
> I forbindelse med redningsaktionen havde det været X rejsebureau som var
ansvarlig for rejsen og tilsluttet > denne ordning havde der ikke været et
problem. Men det var ganske nemt at beskylde myndigheder i
> Ægypten og det danske udenrigsministerium for ikke at hjælpe kunder.
Flot og præcist formuleret. På den måde er i helt sikkere på at de der er
bare en lille smule i tvivl, rejser med jer. Men, hvordan er det nu lige
tingene hænger helt sammen. Vi er en del - dvs. 4-5 stykker der uafhængig af
hinanden har anmodet jer, Atlantis Rejser, om dokumentation på, at såfremt
en ligende situation i Rødehavet havde været opstået hos jer, at i så havde
været dækket af en eller anden eftersøgningsforsikring og at
redningsaktionen var blevet sat igang straks. Den dokumentation er endnu
ikke kommet - hvilket jeg aldrig tror den gør.
>
> Vi er ikke interesseret i andet end at forklare sagen og belyse kunders
rettigheder og sikkerhed i sådan en > situation. Det er ikke sagen om at
booke hos Atlantis Rejser eller ej, vi vil gerne belyse kundernes ret at
> vide, hvor de booke henne. Det er deres eget valg at bestemmer hvem de
booker deres tur med til sidst.
Ja, og havde det pågældende dykkercenter været tilsluttet
rejsegarantifonden, brancheforening osv., så havde i nok ikke "råbt" så
højt.
>
> Venlig hilsen
Og i lige måde
Tonny Hansen
>
> Atlantis Rejser
| |
Tonny/Carina (09-12-2002)
| Kommentar Fra : Tonny/Carina |
Dato : 09-12-02 22:41 |
|
Ros skal Atlantis Rejser have for at de gider svare offentlig,- men okay,
det drejer sig jo også om 5000 rejser.
Nedenfor følger mine bemærkninger til Atlantis indlæg her på NG.
"Atlantis" <mail@atlantisrejser.dk> skrev i en meddelelse
news:b5ecb68b.0212090919.5f8a2b7a@posting.google.com...
> Kære alle
>
> Her er hvad der er i historien fra Atlantis Rejser.
>
> Det sidste vi vil have er, at vores troværdighed skal være til
> diskussion i denne sag.
I mine øjne er jeres troværdighed godt på vej ud over kanten.
> Det er vores pligt når vi sender mere end
> 5000 dykkere til Ægypten hvert år at sætte tingene i deres rigtig
> proportioner.
Enig, men det i gør er, at hænge de dykkercenter der ikke er medlem af
rejsegaranti fonden og klubber der ikke samarbejder med jer ud på et
forkert grundlag. I burde havde "hængt" dem ud for det de ikke er, nemlig
medlem af rejsegaranti fonden og ikke bevæge jer ud i noget hvor i har svært
ved at bunde - derfor er i ved at miste troværdigheden.
> Der var ikke tale om, at ægypterne ikke gjorde det de skulle,
Jo, både og. For havde de danske DM'er hvist og fuldt gældende
internationale regler for udsendelse af nødmeldninger, og disse
nødmeldninger været sendt ud i "luften" evt. via skibets VHF, så havde
ægypterne på baggrund af at alverdens handelsskibe mv. i området havde hørt
nødmeldningen, været nødsaget til at reagere. Nu blev det hele ordnet via
mobiltelefon- og Danmark, hvilket betød at "nogle" skulle "lave" penge på
den nødsituation.
Spørg evt. hos den Ægyptiske ambassade om man har til hensigt at reagere på
en nødmeldning i deres område - Svaret er, jo naturligvis vil man det.
> Det ville have været den samme situation, hvis det var sket i Florida
eller en gang i Sverige - ( for et par år > siden omkom en dansk dykke på
et vrag i Sverige og de svensk myndigheder vil ikke dække en
> bjergningsaktion).
Nu blander i jo tingene sammen,- hvilket bl.a. er årsagen til at jeg mister
tilliden til jer. Situationen i Sverige handlede om en BJERGNINGS-aktion og
ikke en REDNINGS-aktion. Der er stor forskel.
Er i det mindste itvivl om hvordan- og eller hvorvidt de forskellige
redningsvæsener rykker ud såfremt en nødmeldning udsendes/modtages, dvs. et
MAYDAY, en PAN PAN eller et SECURIETY, så kontakt evt. de nationale
redningsvæsener, i Danmark, Det Danske Redningsvæsen, hjemmehørende under
Farvandsvæsenet el. Lyngby Radio. De steder vil jeg mene at de har bare lidt
forstand på emnet.
NB. Hele NG kan være helt rolige, Det Danske Redningsvæsent skal nok gøre
alt hvad de kan hvis de får besked om at en af os under en dykning er kommet
i nød - Og de skal ikke bagefter have dollars for opgaven.
> Vi synes det er uansvarligt at et dansk dykkercenter sætter deres kunders
liv i fare.
Jeg syntes det er uansvarligt at Atlantis Rejser som årligt sender mere end
5000 gæster på dykkerferie bilder folk ind at i har tjek på tingene. Det har
i nemlig ikke i dette spørgsmål.
>
> Der er fortaget en lov vedtægt i EU lande for alle rejsearrangørerne for
at beskytte gæsterne i
> katastrofesituation. Alle arrangørerne skal tilsluttes til en så kaldte
"produkt ansvars forsikring", som dække > hvis elevatoren på hotellet falder
med gæsterne, hvis der er fly forsinkelse i flere dage, og naturligvis i
sådan > en redningsaktion.
>
> Det er IKKE en alm. rejseforsikring dækning eller rejsegarantifonden
> dækning - det er lovpligtigt for alle arrangørerne. I denne
> forbindelse er det vigtigt at forklare, at det er kun igennem
> rejsearrangørerne er kunderne dækket.
> I forbindelse med redningsaktionen havde det været X rejsebureau som var
ansvarlig for rejsen og tilsluttet > denne ordning havde der ikke været et
problem. Men det var ganske nemt at beskylde myndigheder i
> Ægypten og det danske udenrigsministerium for ikke at hjælpe kunder.
Flot og præcist formuleret. På den måde er i helt sikkere på at de der er
bare en lille smule i tvivl, rejser med jer. Men, hvordan er det nu lige
tingene hænger helt sammen. Vi er en del - dvs. 4-5 stykker der uafhængig af
hinanden har anmodet jer, Atlantis Rejser, om dokumentation på, at såfremt
en ligende situation i Rødehavet havde været opstået hos jer, at i så havde
været dækket af en eller anden eftersøgningsforsikring og at
redningsaktionen var blevet sat igang straks. Den dokumentation er endnu
ikke kommet - hvilket jeg aldrig tror den gør.
>
> Vi er ikke interesseret i andet end at forklare sagen og belyse kunders
rettigheder og sikkerhed i sådan en > situation. Det er ikke sagen om at
booke hos Atlantis Rejser eller ej, vi vil gerne belyse kundernes ret at
> vide, hvor de booke henne. Det er deres eget valg at bestemmer hvem de
booker deres tur med til sidst.
Ja, og havde det pågældende dykkercenter været tilsluttet
rejsegarantifonden, brancheforening osv., så havde i nok ikke "råbt" så
højt.
>
> Venlig hilsen
Og i lige måde
Tonny Hansen
>
> Atlantis Rejser
| |
Henning (10-12-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 10-12-02 17:38 |
|
Klip en masse fra Atlantis
>Venlig hilsen
>
>Atlantis Rejser
Fint nok, men det ville være mere troværdigt, om der blev sat et navn
på fra Atlantis Rejser - er det piccoloen eller direktøren der
skriver?
Henning
hsb(at)image.dk
| |
Brilo (14-12-2002)
| Kommentar Fra : Brilo |
Dato : 14-12-02 11:08 |
|
"Atlantis" <mail@atlantisrejser.dk> skrev i en meddelelse
news:b5ecb68b.0212090919.5f8a2b7a@posting.google.com...
> Kære alle
>
> Her er hvad der er i historien fra Atlantis Rejser.
>
> Det sidste vi vil have er, at vores troværdighed skal være til
> diskussion i denne sag. Vi sendte en pressemeddelelse til Dyk og andre
> aviser som afklaring på
> vigtige detaljer i forbindelse med artiklen i BT om redningsaktion i
> Ægypten, for to dykkere, der havde booket en rejse gennem et dansk
> dykkercenter, hvor Ægypten
> og udenrigsministeriet for den sag skyld blev kritiseret for ikke at
> ville hjælpe gæsterne i knibe.
Hvorfor sender/blander i jer i en situation som i overhovedet intet har med
at gør !!!!
I burde som rejseselskab have holdt jer helt uden for denne diskusition og
dermed vist offentligheden at i er "proffer"... Med jeres indblandning i
denne sag, som i tydeligvis ikke har helt tjek på/er orienteret fuldt ud om,
ryger jeres renume sig en tur.
>Det er vores pligt når vi sender mere end
> 5000 dykkere til Ægypten hvert år at sætte tingene i deres rigtig
> proportioner.
Det eneste i får ud af at "spille" >vi har tjek på det hele< er at folk
mister tilliden til jer
Mvh
Brian
| |
Tonny Hansen (18-12-2002)
| Kommentar Fra : Tonny Hansen |
Dato : 18-12-02 22:02 |
|
Lotte Lund Blom, Souschef fra Atlantis rejser har svaret mig på de email jeg
har sendt til Atlantis Rejser. Om det er hende der også har skrevet her ved
jeg ikke, men mon ik´.
Hun har iøvrigt i en email den 10 dec., lovet mig i løbet af et par dage at
fremsende deres produktansvarsforsikring, ligesom jeg er blevet lovet en
kopi af den pressemeddelse som artiklen i DYK udsprang fra - iøvrigt en
pressemeddelse som Atlantis Rejser overfor mig mener at DYK radaktionelt har
ændret !!!!!!
Intet af den lovet dokumentation har jeg endnu modtaget.
Gud ved om De' Herre fra DYK har tænkt sig at reagerer - der kommer jo snart
et nyt blad........
Indtil viderer tror jeg ikke "en meter" på hvad Atlantis Rejser siger. (De
er fyldt med L...)
> "Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:2lu9vukvl0kpgqummlba689lcluo7ognh9@4ax.com...
> Klip en masse fra Atlantis
>
> Fint nok, men det ville være mere troværdigt, om der blev sat et navn
> på fra Atlantis Rejser - er det piccoloen eller direktøren der
> skriver?
"Brilo" <brilo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:Dm#lGi1oCHA.1992@gud.bends.dk...
>
> Hvorfor sender/blander i jer i en situation som i overhovedet intet har
med
> at gør !!!!
Fordi de gerne vil have de dykkercentere der laver nogle gode ture, ned med
nakken.
> I burde som rejseselskab have holdt jer helt uden for denne diskusition og
> dermed vist offentligheden at i er "proffer"... Med jeres indblandning i
> denne sag, som i tydeligvis ikke har helt tjek på/er orienteret fuldt ud
om,
> ryger jeres renume sig en tur.
Enig
> >Det er vores pligt når vi sender mere end
> > 5000 dykkere til Ægypten hvert år at sætte tingene i deres rigtig
> > proportioner.
>
> Det eneste i får ud af at "spille" >vi har tjek på det hele< er at folk
> mister tilliden til jer
Også enig.
> Mvh
> Brian
>
Tonny Hansen
| |
|
|