Threaded servers
Fra : Michael

Dato : 06-12-02 20:16

Hvad er egenligt bedst (sådan generelt) En P4 på 2.8 Ghz eller 2 PIII på 1.4
Ghz? Når vi snakker en lille web/sql/dns server? Eller er det fuldstændigt
hip som hap?

Mvh
Michael

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-12-02 20:42

"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Hvad er egenligt bedst (sådan generelt) En P4 på 2.8 Ghz eller 2 PIII på 1.4
> Ghz?

Set som webserver, så kommer det jo lidt an på hvad det er de skal
servere. Har du mange "billige" hits, så kan det være de 2 P3'ere er
marginalt bedre end en P4 (forudsat at de sidder på et fornuftigt
bundkort). Har du få men meget "tunge" hits er det måske en fordel med
høj clockspeed på en enkelt CPU frem for lavere clockspeed på flere
CPU'er.

> Når vi snakker en lille web/sql/dns server? Eller er det fuldstændigt
> hip som hap?

Under alle omstændigheder fristes jeg til at sige at du alligevel bør
købe noget større med det samme (fx dual P4), hvis du har så meget
load at det gør en stor forskel.

--
Jacob - www.bunk.cc
That's easy to fix, but I can't be bothered.

Fra : Michael

Dato : 06-12-02 21:15

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
> [...]
> bundkort). Har du få men meget "tunge" hits er det måske en fordel med
> høj clockspeed på en enkelt CPU frem for lavere clockspeed på flere

Ok.. det bekræftiger egentligt også det jeg regnede med.. jeg har p.t. 250K
hits på en 1.1 Ghz som skal ´"deles i 2" og jeg tror jeg vælger en single
CPU

Tak for hjælpen

Mvh
Michael

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-12-02 21:09

Michael wrote in <asqt1r$7su$1@sunsite.dk>:
> Hvad er egenligt bedst (sådan generelt) En P4 på 2.8 Ghz eller 2 PIII på
> 1.4 Ghz? Når vi snakker en lille web/sql/dns server? Eller er det
> fuldstændigt hip som hap?

En *lille* web/sql/dns? Der må en enkelt 500 mhz være mere end rigeligt. Jeg
havde i hvert fald ingen problemer med at køre det på en 120 mhz for ikke
så lang tid siden. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.19 - Debian testing/unstable

Fra : Michael

Dato : 06-12-02 21:14

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
Jeg
> havde i hvert fald ingen problemer med at køre det på en 120 mhz for ikke

Nååee ja.. lille og lille... 250K hits/dagligt.

Mvh
Michael

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 07-12-02 03:41

"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
> "Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> Jeg
>
> Nååee ja.. lille og lille... 250K hits/dagligt.

Jeg kører et lille site med 70k hits og 900 MB transfer i gennemsnit per dag
på en 200 MHz ppro uden den er synderligt belastet, så vil ikke tro 500 MHz
er helt ved siden af :)

/Sonni

Fra : Michael

Dato : 07-12-02 10:59

"Sonni Skammelsen" <news@sonni.org> wrote in message
> [...]
dag
> på en 200 MHz ppro uden den er synderligt belastet, så vil ikke tro 500

Problemet er at de fleste af de hits jeg har er temmeligt krævende - det er
ret store cgi + php scripts der skriver en masse data til forskellige filer.
ikke småscripts, men ret meget krævende.. derfor er jeg nød til at have
rigeligt 'power'

Mvh
Michael

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-12-02 21:38

> [...]

> ikke småscripts, men ret meget krævende.. derfor er jeg nød til at have

Det sagde du jo ikke noget om i første omgang.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus