Mandrake 9.0 security updates
Fra : JP

Dato : 06-12-02 10:53

Hej
Jeg vil gerne update min mandrake 9.0 fra "control centret" ved at
konfigurere en security software sources til at være sunsite.dk. Det
lykkes mig imidlertid ikke at få fortalt software source manageren
hvorfra den skal hente updates fra sunsite. Jeg har prøvet, uden held,
at oprette en security source som:

Relative path to synthesis/hdlist:
   /disk3/mandrake/updates/9.0/base/hdlist.cz

Kan nogen hjælpe her?
/JP

Fra : Jesper Krogh

Dato : 06-12-02 10:53

I dk.edb.system.unix, skrev JP:
> [...]
> at oprette en security source som:

> Relative path to synthesis/hdlist:
>    /disk3/mandrake/updates/9.0/base/hdlist.cz

Ja, URL er hele stien til kilden:
ftp://sunsite.dk/disk3/mandrake/updates/9.0/RPMS
hdlist er relativ til denne
.../base/hdlist.cz

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Martin Dalum

Dato : 06-12-02 10:59

JP <jesperpe@hotmail.com> writes:

> [...]
> at oprette en security source som:

> Relative path to synthesis/hdlist:
>    /disk3/mandrake/updates/9.0/base/hdlist.cz

Du bør under alle omstændigheder ikke bruge disk* i din
opsætning.. Brug /mirrors/mandrake/ istedet. Den URL bliver ved med at
virke. Vi flytter fra tid til anden de forskellige mirrors rundt
mellem de 5 diske for at optimere osv..

Men det er nok ikke det der er roden til dine problemer.

--
Venlig hilsen / Regards from, |   /* If you listen carefully, you can
Martin Dalum |    actually hear this code suck. */

Fra : JP

Dato : 06-12-02 12:53

Nu har jeg så fået tilføjet sourcen. Jeg har bare det problem at når jeg
prøver på at downloade updates,
får jeg fejlen:

Error during download. There was an error downloading package
ftp://sunsite.dk/drakconf-9.0-6.1mdk.i586.rpm
Error: Ftp couldn't RETR file
Do you want to continue (skipping this package)?

Det er dog kun ved nogle af pakkerne jeg får fejlen.

Er der nogen der ved hvorfor jeg får den fejl.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 06-12-02 18:16

I dk.edb.system.unix, skrev JP:
> [...]
> Det er dog kun ved nogle af pakkerne jeg får fejlen.
> Er der nogen der ved hvorfor jeg får den fejl.

Url'en ser helt forkert ud....

hvad benytter du i definitionen af dit opdaterings medie?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : JP

Dato : 08-12-02 13:22

> Url'en ser helt forkert ud....
>
> hvad benytter du i definitionen af dit opdaterings medie?

Jeg vælger at configurere en Security update source:

Name: update_source
Relative path to synthesis/hdlist: ../base/hdlist.cz

/JP