Sed indsæt newline
Fra : Martin Hansen

Dato : 05-12-02 10:21

Jeg har et par gange haft brug for at indsætte en newline karakter i
en streng
Et eksempel man ønskwer en pæn listning af PATH
Jeg har førsøgt at gøre det med sed men kan ikke få det til at virke.
Har forsøgt noget i stil med (har gjort en del forsøg).

echo $PATH | sed -e "s/:/\n/g"

Men jeg kan ikke få sed til at indsætte en newline karakter, jeg kan
få den til at indsætte div. andre karakterer så min sed virker for
såvidt men bare ikke med indsætning af newline.

Nogen der ved om det kan lade sig gøre?
   Martin Hansen

Fra : Jesper L. Nielsen

Dato : 05-12-02 10:37

Martin Hansen <mah_news@danfoss.com> wrote:

> [...]
> få den til at indsætte div. andre karakterer så min sed virker for
> såvidt men bare ikke med indsætning af newline.

Sed genkender ikke rigtig 'escape chars' så prøv med

echo $PATH | sed -e 's/:/\
/g'

.... et gansk normalt enter tryk.. :)

--
Jesper

Fra : Martin Hansen

Dato : 12-12-02 08:43

On Thu, 05 Dec 2002 09:37:00 GMT, "Jesper L. Nielsen"
<nospam@nomail.com> wrote:
>Sed genkender ikke rigtig 'escape chars' så prøv med
>
>echo $PATH | sed -e 's/:/\
>/g'
Den var jeg sikker på jeg havde prøvet men prøvede dog aligevel igen.
Og nu virker den tilsyneladende ?o)

Man takker erbødigst.

--
Martin Hansen