Image af hele harddisken
Fra : Michael

Dato : 04-12-02 16:41

Kan man det? Findes der sådan noget software til Linux (Debian/stable)

Nogen idéer?

Mvh
Michael

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-12-02 17:05

"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Kan man det? Findes der sådan noget software til Linux (Debian/stable)
>
> Nogen idéer?

Et 100% eksakt - kig på "dd".

Filbackup - kig på "tar", "dump", "cpio" eller zip.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Leif Neland

Dato : 04-12-02 22:54

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@unixsnedkeren.dk> skrev i en
meddelelse news:kkvg2993dq.fsf@mimer.null.dk...

> Et 100% eksakt - kig på "dd".
>
> Filbackup - kig på "tar", "dump", "cpio" eller zip.

Eller mkcdrec - lav en bootbar restore-cd

Leif

Fra : Søren Dam

Dato : 06-12-02 12:09

Leif Neland wrote:

> "Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@unixsnedkeren.dk> skrev i en
> meddelelse news:kkvg2993dq.fsf@mimer.null.dk...

> Eller mkcdrec - lav en bootbar restore-cd
>
> Leif

Kig på partition image
http://partimage.org/

/Søren Dam

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 06-12-02 10:25

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Et 100% eksakt - kig på "dd".
>
> Filbackup - kig på "tar", "dump", "cpio" eller zip.

Hmmm... Zip indeholder da ikke informationer om filrettigheder eller
ejerskab - eller husker jeg forkert her?

/Rasmus

Mommy, mommy! The garbage man is here!
Well, tell him we don't want any!
-- Groucho Marx

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-12-02 11:51

moffe@amagerkollegiet.dk (Rasmus Bøg Hansen) writes:

> Hmmm... Zip indeholder da ikke informationer om filrettigheder eller
> ejerskab - eller husker jeg forkert her?

Rettigheder gør den (hvis oprettet under unix). Mht ejer havde jeg
forestillet mig at det var pr bruger.

Det afhænger af hvad det er den oprindelige forespørger vil...