ASP i Dreamweaver MX
Fra : Mr_Smith

Dato : 04-12-02 10:32

Hej!

Nogen som er så meget inde i Dreamweaver, at de kan forklare hvorfor den
laver min kode om, og fylder en masse "stads" i:

<MM:BeginLock translatorClass="MM_SSI" type="ssi_comment" orig="%3C!--
#include file=%22testinc.asp%22 --%3E" fileRef="testinc.asp"
depFiles="file:///C|/Inetpub/wwwroot/webside/testinc.asp"><h1>test</h1><MM:E
ndLock>

Sådan så linien oprindeligt ud:
<!-- #include file="testinc.asp" -->

// smith

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-12-02 10:57

Mr_Smith skrev:

> Nogen som er så meget inde i Dreamweaver, at de kan forklare
> hvorfor den laver min kode om, og fylder en masse "stads" i:

Jeg er ikke meget inde i Dreamweaver, men ethvert program der
tillader grafisk redigering af kodebaserede sider vil i et eller
andet omfang fylde "stads" på siderne. Vil man undgå det må man
benytte en kodebaseret editor.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mr_Smith

Dato : 04-12-02 12:22

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
> [...]
> tillader grafisk redigering af kodebaserede sider vil i et eller
> andet omfang fylde "stads" på siderne. Vil man undgå det må man

- Jeg benytter netop Dreamweaver som kodebaseret editor, dvs. jeg bruger det
som hedder "code view". WYSIWYG-delen hviler i fred.

// smith

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-12-02 12:32

Mr_Smith skrev:

> - Jeg benytter netop Dreamweaver som kodebaseret editor, dvs.
> jeg bruger det som hedder "code view". WYSIWYG-delen hviler i
> fred.

Men Dreamweaver ved vel ikke at du kun benytter code view? Min
pointe er at programmet godt kan indsætte eller ændre noget kode
fordi det er nødvendigt _hvis_ du vil benytte live edit (eller hvad
det nu hedder i Dreamweaver). Jeg ved at Adobes GoLive har været
slem til det - ligesom (tidligere?) versioner af Frontpage - men
jeg ved ikke hvor meget der sker med eksisterende filer i
Dreamweaver.

Jeg ville ikke forvente helt at slippe for autoindsat kode, men det
burde være muligt at få et program til at lade eksisterende kode
stå. Hvis ikke, ville jeg nok vælge et andet.

NB: Så vidt jeg husker følger Homesite med som sidegevinst til
Dreamweaver. Hvis du alligevel kun benytter code view kan Homesite
klart anbefales. Det savner native understøttelse af asp.net, og
farvemarkeringen af global.asa kunne være bedre - men ellers er det
et rigtig godt program.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mr_Smith

Dato : 04-12-02 15:03

> [...]

> klart anbefales. Det savner native understøttelse af asp.net, og
> farvemarkeringen af global.asa kunne være bedre - men ellers er det

- Homesite er en integreret del af Dreamweaver MX, så vidt jeg ved er
Homesite dermed "udgået". Men pludseligt var den autoindsatte kode væk igen,
jeg undrer mig fortsat hvad meningen var med det! Et eller andet temporært i
hvert fald.

Men tak alligevel! =)

// smith