print-problem - <div>-relateret?
Fra : Søren Jacobsen

Dato : 06-12-02 16:45

Hej,

Jeg har vhja. et XSL-stylesheet bygget noget HTML som præsenteres gennem en
jsp-side.

Den genererede kode er et forholdsvist langt spørgeskema, hvor layoutet
styres af nogle <div> og <span> tags.

Det præsenteres alt sammen fint i IE og Netscape 7. Men hvis jeg
printer/print-previewer siden får jeg kun vist en delmængde af mit
spørgeskema, hvilket jeg overhovedet ikke kan forstå. Det er som om
print-funktionen bare smider en arbitrær del af skemaet væk (eller rettere:
undlader at vise det), og så fortsætter med at printe bunden af siden ud.

Jeg ved godt at ingen kan sige noget om det konkrete problem, men jeg
forestiller mig det har med CSS at gøre. Og da jeg er ny i CSS vil jeg
derfor gerne høre om der er nogen der har kendskab til finurligheder om brug
af CSS og udprint af sider, et eller andet der kan pege mig i den rigtige
retning. En googling gav ikke umiddelbart resultat.

mvh
Søren Jacobsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-12-02 00:02

Søren Jacobsen <sej@sundhedNOSPAM.dk> skrev:

> men jeg forestiller mig det har med CSS at gøre.

Prøv at koble din css helt fra, bare for at se om din forestilling
holder.

Hvis du har din css i en fil der bliver kaldt med

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">

kan du sætte en _ i filnavnet

<link href="st_yle.css" rel="stylesheet" type="text/css">

.... så den ikke læser filen.

Hjælper det på dine printproblemer, skal du til at fejlsøge på din
css-fil. Her kan du koble enkelte elementer helt fra med /* og */

h1{
font-size:12px;
color:white;
background:navy;
/*padding:3px;*/
}

.... bare for at se om det hjælper. En god ide er dog at bruge en
validatorservice til at checke om din kode er korrekt, se:

http://htmlhelp.com/tools/validator/
og
http://htmlhelp.com/tools/csscheck/

--
Allan

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 10-12-02 17:03

Tak for svaret - jeg har dog ikke endnu linket til et css-stylesheet, men
kører styles på direkte på med f.eks. <div style="padding:3px;">...</div>.
De bliver hældt på via et XSL-stylesheet.

Men selvfølgelig - jeg prøver hvad du foreslår direkte i style-attributterne
(og sparker mig selv for ikke at have brugt et centralt css fra starten af)

Søren