Resize browservindue, uden scroll, menu m.~
Fra : N!NJA

Dato : 05-12-02 17:54

Hej!

Jeg har en side hvorpå jeg kører en flashfilm. Denne side vil jeg
gerne have til at resize når man kommer ind på den, så den får
samme str. som flashfilmen. Desuden skal scrollbars, menubar m.m.
også fjernes - nogen der kan hjælpe med sådan et script?

Jeg tænker ikke på en side med et link til et popupvindue - men
hvis der f.eks. skrives www.domæne.dk - så er det siden skal
resizes, og de andre ting skal fjernes...

Håber der er en der kan hjælpe...

Mvh N!NJA

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-12-02 18:46

N!NJA <carsten-nielsen@mail.dk> skrev :

>Jeg tænker ikke på en side med et link til et popupvindue - men
>hvis der f.eks. skrives www.domæne.dk - så er det siden skal
>resizes, og de andre ting skal fjernes...

Du kan godt få siden resizet, men ikke fjerne værktøjslinjer m.v.
Kan kun laves i et popupvindue.

Fra : N!NJA

Dato : 05-12-02 21:44

> Du kan godt få siden resizet, men ikke fjerne værktøjslinjer m.v.
> Kan kun laves i et popupvindue.

Det vil sige at min eneste mulighed er noget i denne stil:

<BODY onload="window.resizeTo(300,300)">

Jeg har prøvet at lave en side som åbner en popup - og derefter skulle den
så lukke sig selv - men så er problemet at der kommer en alert-box. hvor
man bliver spurgt om man vil tillade at vinduet bliver lukket, hvilket ikke
er så smart...

Man må kunne få det til at virke på en eller anden måde...

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 05-12-02 23:09

N!NJA skrev i news:asodqq$6a1$1@sunsite.dk:

> [...]
> lukket, hvilket ikke er så smart...
>
> Man må kunne få det til at virke på en eller anden måde...

Æv, jeg hader dem der tror de ved hvor stort jeg vil have mit
browservindue. Hvis jeg nu fortæller dig hvordan du kan gøre, vil du så
venlist lade være med at bruge det? (hehe, jeg lever vist i Utopia)
Nok snak, lad os kigge på en løsning:
Det er pt. ikke muligt at fjerne menu- og adresse-linier osv. fra et
allerede åbent vindue.
Du kan derimod gøre som "alle de andre" med deres Flash-ting, der jo bare
åbner et pop-up-vindue fra "/" (roden) af domænet (altså
http://www.domain.dk/), men jeg går ud fra at du vil have mere?
OK, så laver du et script i din <head>-sektion i stil med dette:
<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
if(window.name!='flash'){
window.open(self.location,'flash','width=300,height=300,resizable');
window.opener = self;
window.close();
}
else{ // er vist egentlig overflødig, men test evt. på en Mac
window.focus()
}
}
</script>
Med det vil du helt konsekvent åbne et pop-up-vindue og dernæst lukke det
oprindelige browservindue.
Men lad det i samme sekund være sagt, at jeg ikke har taget højde for at
"flash"-vinduet måske ikke åbner, hvilket _kan_ resultere i at du ender
ud med 0 vinduer :-/
Du kan evt. omklamre de 2 "luk-moder-vindue"-sætninger med en if-sætning:
if(window['flash']){ window.opener=self; window.close() }
- men det har jeg ikke gidet at teste...
Og hvis du er sød, så fjerner du helt "window.opener=self" og
"window.close()"...

held og lykke
/morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-02 02:06

> [...]

>man bliver spurgt om man vil tillade at vinduet bliver lukket, hvilket ikke

Det er da det er.

Det er da ikke smart at komme på din side og det browservindue
man kommer fra bliver lukket uden, at man ved det.

Man mister sin historie, man får ikke mulighed for at komme ud af
dit popupvindue uden at skulle lukke det, så man kan ikke nemt
springe fra side til side, hvis man ønsker det.

Det er den sikre måde til at jage besøgende væk.