ur i javascript
Fra : Rikke

Dato : 05-12-02 15:07

Hejsa derude....

Hvad gør man når man har et ur i javascript, som ikke viser 0,
f.eks. når klokken er 15.06

<head>
<title>ur</title>
<link rel="stylesheet" type"text/css" href="asp.css">
</head>
<script language="JavaScript">

var clockID = 0;

function UpdateClock() {
if(clockID) {
clearTimeout(clockID);
clockID = 0;
}

var tDate = new Date();

document.theClock.theTime.value = ""
+ tDate.getHours() + ":"
+ tDate.getMinutes();

clockID = setTimeout("UpdateClock()", 1000);
}
function StartClock() {
clockID = setTimeout("UpdateClock()", 500);
}

function KillClock() {
if(clockID) {
clearTimeout(clockID);
clockID = 0;
}
}

</script>
<center><form name="theClock">
<input type=text name="theTime" size=8 class="asp">
</form></center>

Håber der er en derude der kan hjælpe mig med dette problem, for
det ser ikke så godt ud.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-12-02 15:21

Rikke <rikke.andersen@e-box.dk> writes:

> Hvad gør man når man har et ur i javascript, som ikke viser 0,
> f.eks. når klokken er 15.06

Du mener at det skriver 15.6 istedet, gætter jeg på.

> document.theClock.theTime.value = ""
> + tDate.getHours() + ":"
> + tDate.getMinutes();

Det er her det sker.
Hvis tDate.getMinutes() returnerer 6, så bliver det ikke automatisk
til 06. Her kan man passende skrive

document.theClock.theTime.value = ""
+ tDate.getHours() + ":"
+ (tDate.getMinutes() < 10 ? "0" : "")
+ tDate.getMinutes();

Altså sætte et "0" ind foran minutterne hvis de er under 10.

/L

Fra : Lars Hessellund

Dato : 09-12-02 03:11

Det er ret fint det her, jeg stod lige og manglede et ur i java-script.
Men er der så nogen der ved hvad jeg skal gøre hvis jeg gerne vil udskrive
dag og år samtidig?
Og hvordan får jeg ":" væk så jeg udskriver i militærformat? f.eks. som
ttmmddyyyy
Hilsen
Lars

Fra : Lars Hessellund

Dato : 09-12-02 04:15

> Og hvordan får jeg ":" væk så jeg udskriver i militærformat? f.eks. som
> ttmmddyyyy

Glem lige det med ":", var lige lidt for hurtig.... men jeg mangler stadig
år og dag, hvis der er nogen der lige kan ryste dem ud af ærmet.
Takker....
/Lars

Fra : tlh

Dato : 30-01-03 10:52

> Glem lige det med ":", var lige lidt for hurtig.... men jeg mangler stadig
> år og dag, hvis der er nogen der lige kan ryste dem ud af ærmet.

Hvad med:
Du kan evt ændre timestring

<script language=JavaScript>
<!--
function tick(){
var hour, minute, second, day, date, month, year, mdr, dg;

dg = new
Array("søndag","mandag","tirsdag","onsdag","torsdag","fredag","lørdag")
mdr = new Array
("januar","februar","marts","april","maj","juni","juli","august","september"
,"oktober","november","december")

today = new Date();
hour = today.getHours();
minute = today.getMinutes();
second = today.getSeconds();
day = today.getDay();
date = today.getDate();
month = today.getMonth();
year = today.getYear();

if (minute < 10) {minute = "0"+minute;}

if (second < 10) {second = "0"+second;}

day = dg[day]

month = mdr[month]

timeString = "Klokken er: "+hour+":"+minute+":"+second+", det er "+day+",
den "+date+". "+month+" "+year;
ur.innerHTML = timeString;
window.setTimeout("tick();", 1000);}
window.onload = tick;