HJLÆP!!!
Fra : Rikke

Dato : 05-12-02 14:23

Hjælp derude.

Jeg vil meget gerne have et ur på min hjemmeside som viser den
aktuelle tid, men jeg ved ikke noget som helst om javascript, så
derfor håber jeg at der derude sidder en venlig sjæl som vil vise
mig hvordan det skal se ud.
Det er lige meget om den henter tiden fra en asp server eller fra
klienten.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-12-02 14:34

Rikke wrote :

> [...]
> aktuelle tid, men jeg ved ikke noget som helst om javascript, så
> derfor håber jeg at der derude sidder en venlig sjæl som vil vise

har du prøvet at søge på google ?

En søgning efter +javascript +clock [1] giver en masse relevante hits.

Ellers er det en rigtig god idé, at man bruger en beskrivende emnelinie
i de indlæg man sender - dermed er det nemmere for os andre at se, om
vi kan komme med hjælp. Emnelinien "Ur på hjemmeside" eller lignende,
ville altså være langt at foretrække end din emnelinie "HJLÆP!!!".
Derudover er der fatisk mange, der automatisk frafiltrerer indlæg, hvor
emnelinien kun undeholder store bogstaver eller indeholder mange "!".
Mange af disse skribenter er også meget kompetente, så deres hjælp kan
du ikke få, da dit indlæg frasorteres.

[1] http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=%2Bjavascript+%2Bclock
--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's

Fra : Carsten Suurland

Dato : 05-12-02 20:50

Hej Rikke

Værsgo'... (se vedhæftede fil)

/Carsten Suurland

begin 666 clock.htm
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I8VQO8VLB/B9N8G-P.SPO<W!A;CX-"@D\+V)O9'D^#0H\+VAT;6P^#0H`
`
end

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-12-02 21:03

Carsten Suurland wrote :

> Hej Rikke
>
> Værsgo'... (se vedhæftede fil)
>
> /Carsten Suurland
>

> begin 666 clock.htm
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
> <head>

hvordan har du fået din VS.Net til at lave udgangspunkt-HTML-elementerne
med små bogstaver og ikke store ? Min nægter konsekvent at lave dem med små
bogstaver, dvs altid HTML,HEAD,BODY etc.

?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp : http://asp-faq.dk