Genvej til k-menuen i KDE i Mandrake 9.0
Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 03-12-02 23:44

Hejsa

Jeg er kommet til at lege med min musedriver og nu er musen død. Jeg kan
ikke komme ind i K-menuen (startmenuen) og jeg har ikke kunnet finde en
genvej på nettet. Jeg har set nogle sige Alt+F1 og nogle sige Alt+F12, men
intet af det virker.

Findes der en genvej, så jeg kan komme ind og ordne min musedriver?

/martin

Fra : Tommy

Dato : 04-12-02 07:38

Hej

Prøve med windows tasten (den mellem ctrl og alt). Det virker hos mig

MVH
Tommy

Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 04-12-02 11:53

Hejsa

Den har jeg prøvet, ligesom jeg stort set har prøvet alle andre taster.
Desværre

/martin

Fra : Magnus

Dato : 04-12-02 16:05

Martin Dam Petersen wrote:

> [...]
> intet af det virker.
>
> Findes der en genvej, så jeg kan komme ind og ordne min musedriver?

- Ctrl+Alt+F2
- Log ind som root
- mousedrake
- vælg den rigtige mus
- reboot

--
Magnus

Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 04-12-02 22:11

Hejsa

Mange mange tak. Nu virker det. Det kunne jeg ikke finde på nettet og
jeg havde kigget relativt grundigt.

/martin

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-12-02 21:56

Magnus skrev Onsdag den 4. december 2002 16:04 i dk.edb.system.unix:

> - Ctrl+Alt+F2
> - Log ind som root

Det skulle prøves, forsøgte bare at logge på som anden bruger, og så
forsøgte jeg med at starte X op med startx men fik en fejl, er det
ikke muligt at have 2 bruger på som begge køre med grafisk
interface, og så skifte med Ctrl+alt+[F1-F7] ?

Ivar Madsen

Fra : Regin Larsen

Dato : 11-12-02 22:44

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> ikke muligt at have 2 bruger på som begge køre med grafisk
> interface, og så skifte med Ctrl+alt+[F1-F7] ?

Du kan starte X op flere gange med:
$ startx -- :1

Så har du også en X på F8.

--