Specielt afdæknngsplast!
Fra : Christophersen

Dato : 03-12-02 22:21

Hej alle.

Jeg skal bruge noget specielt afdækningsplastik - det skal være
afdækningsplastik som kan suge væske.

Plastikken er belagt med et materiale, som kan suge væske - jeg forestiller
mig en slags "stor ble" - håber at I kan følge mig.....

Jeg har fået fortalt, at det findes, men hvor kan det købes. Silvan har det
ikke.

Er der nogen som kender til dette og hvor det kan købes?

mvh

Jesper.

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 03-12-02 23:17

Nu kunne det jo være rart at du fortalte, hvad det skulle bruges til jeg
har aldrig hørt om det, men "fibertex", mener at det er det samme som den
dug man ligge underfliser, kan bruges. Det suger vand, garnerier bruger det
bla. til at stille potteplanter på, derved kan planterne suge vand fra
fibertexen.

Thorleif

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-12-02 17:35

On Tue, 3 Dec 2002 23:16:32 +0100, "Gitte & Thorleif"
<mejsen@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>bla. til at stille potteplanter på, derved kan planterne suge vand fra

Det fibertex man ligger under potteplanter er ikke det samme som det man
ligger under fliser. Det under potteplanterne er mere blødt og sugende
end det som bruges under fliser.

Desuden er plasticen på bagsiden af fibertex gennemhullet. Det er ikke
sikkert det har så meget at sige i praksis, men spilder man meget på det
så kan det stadig smutte igennem og smitte af på underlaget.

http://www.gartneriet.dk
- First name: Mads
- The name you typed contains a word or phrase that Hotmail does not allow.

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 04-12-02 23:41

Ja, så blev man jo lidt klogere, ved du om menigmand kan købe det "rigtige"
fibertex.

Thorleif.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-12-02 10:16

On Wed, 4 Dec 2002 23:41:11 +0100, "Gitte & Thorleif"
<mejsen@post6.tele.dk> wrote:

>Ja, så blev man jo lidt klogere, ved du om menigmand kan købe det "rigtige"
>fibertex.

(Hint: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html )

Det kommer an på hvad du kalder 'rigtig' fibertex
Det som bruges til undervanding kan man købe hos f.eks Garta eller
tilsvarende firmaer som handler med tilbehør til
gartnerier/planteskoler. Men de sælger det kun i hele ruller, dvs.
100-200 m2. En del planteskoler og havecentre har en rulle stående som
de sælger af. De vil selvfølgelig have lidt mere pr m2 men til gengæld
kan man så nøjes med at få hvad man skal bruge.