Kommando til at konfigurere X
Fra : Patricia Endres

Dato : 03-12-02 16:32

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Compaq Presario 725. Jeg forsøger
at installere Redhat 8.0.
Dog kommer min X aldrig op og køre. Hvad hedder den kommando som jeg kan
anvende i prompten til at konfigurere X.

Nogle forslag til hvilken indstillinger jeg skal bruger!

/pe

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 03-12-02 16:28

Patricia Endres wrote:
> [...]
> Dog kommer min X aldrig op og køre. Hvad hedder den kommando som jeg kan
> anvende i prompten til at konfigurere X.

Xconfigurator
XF86Setup

saa vidt jeg husker (en del aar siden jeg havde med Redhat Linux at
goere).

H2h,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 03-12-02 16:47

Patricia Endres <pe@amukbh.dk> writes:

> Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Compaq Presario 725. Jeg
> forsøger at installere Redhat 8.0.
> Dog kommer min X aldrig op og køre. Hvad hedder den kommando som jeg
> kan anvende i prompten til at konfigurere X.

xf86config, eller i "hårde" tilfælde: vi /etc/X11/XF86Config-4

> Nogle forslag til hvilken indstillinger jeg skal bruger!
>
> /pe

Flg. hører til en 715'er. Tæt nok på?

http://www30.brinkster.com/cem/linux/715US.html

ellers kik selv under

http://www.linux-on-laptops.com/compaq.html
--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 03-12-02 22:40

> [...]

> kan anvende i prompten til at konfigurere X.
>
> Nogle forslag til hvilken indstillinger jeg skal bruger!

Som root:
XFree86 -configure

Laver en konfiguration til dig i /root. Det kan være at du bliver nødt
til at rette lidt i den. Typisk passer mus og/eller tastatur ikke
helt. Brug google til at løse de sidste problemer.

Sven

--
Fight Internet Censorship! http://www.eff.org