Køkkenmaskine - hjælp :-)
Fra : Alex Jensen

Dato : 03-12-02 09:21

Hejsa

Min kone ønsker sig en køkkenmaskine i julegave. Så langt så godt - så ved
jeg, hvad jeg skal købe - og så til hendes eget værelse Men så kommer
det næste problem - hvilken maskine kan anbefales, og hvad skal man gå
efter?

Der er for mig kæmpe forskel på priserne, men er det ensbetydende med store
kvalitetsforskelle eller hvordan. Her er et par eksempler:

1) I Bilka har de følgende: Bosch køkkenmaskine, MUM4655EU, Komplet
køkkenmaskine med skål, blender, grøntsagssnitter og kødhakker. Røreskål på
4 liter. Dejkrog, ballonpiskeris og grovpiskeris i rustfrit stål. Blender på
1 liter. Grøntsagssnitter med skær, rive- og strimmelskiver i rustfrit stål.
Kødhakker - helt i metal. 550 watt.

2) FDB har følgende:
http://www.fdb.dk/medlemsbutik/show_product.asp?sub%5Fdept%5Fid=11&dept%5Fid
=143&pf%5Fid=3118429 - pgså med en del udsty og 700 watt. Pris 1999.

3) I-kram har en 900 watt til 1899
(http://www.i-kram.dk/index.php?134&backPID=166&tt_products=357).

Dette er bar eksempler, og jeg kan finde f.eks. Kenwood-maskiner, der er
væsentlig dyrere.

Men hvad bør man prioritere efter? Er det antalt watt (og er der et
anbefalet antal), mærke eller hvad?

På forhånd tak!

AJ

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-12-02 09:36

"Alex Jensen" <alex@REMOVESPAMalexjensen.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Men hvad bør man prioritere efter? Er det antalt watt (og er der et
> anbefalet antal), mærke eller hvad?

Vi har en ældre Kenwood, som kører upåklageligt stadig, og jeg kender andre
med Kenwoods der er meget glade for deres.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Alex Jensen

Dato : 03-12-02 10:10

Hej Christian

Tak for inputtet. Jeg vil dog gerne høree lidt mere udførligt om, hvad man
bør kigge efter, når man køber køkkenmaskine .....

AJ

Fra : Martin Buhelt

Dato : 03-12-02 10:03

> [...]
> jeg, hvad jeg skal købe - og så til hendes eget værelse Men så kommer
> det næste problem - hvilken maskine kan anbefales, og hvad skal man gå

Forbrugerinformationen har netop testet køkkenmaskiner. Se
http://www.fi.dk/test/koekkengrej/foodprocessorer_oktober_2002/

/Martin

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 03-12-02 10:42

On Tue, 3 Dec 2002 09:21:05 +0100, "Alex Jensen"
<alex@REMOVESPAMalexjensen.dk> wrote:

>Men hvad bør man prioritere efter? Er det antalt watt (og er der et
>anbefalet antal), mærke eller hvad?

Mange watt er ikke nødvendigvis en garanti for en stærk maskine, da
det ikke er er et udtryk vor virkningsgraden men forbruget. Der kan
være et stort energitab undervejs alt afhængig af hvor god en kvalitet
bl.a. motor, lejer m.v. er.
Hvis man kan få oplyst virkninsgraden - eller hvad den kaldes på
sådanne apparater - vil du få et mere præcist billede af styrken.

Lars

PS: MUM er navnet på Bosch´ køkkenmaskiner

Fra : Thomas

Dato : 03-12-02 12:28

Jeg vil helt klart anbefale at købe en af de maskiner hvor der er en lille
skuffe nedenunder til alle løsdelene..

det er et helvede altid at skulle lede efter lige den del man skal bruge til
dit og dat, og der er mange løsdele til en køkken maskine

thomas

Fra : Nette

Dato : 03-12-02 15:12

"Thomas" wrote in message
> Jeg vil helt klart anbefale at købe en af de maskiner hvor der er en lille
> skuffe nedenunder til alle løsdelene..

Ligesom det er vigtigt at få en der er bedst egnet til netop det man gerne
vil bruge den til.
Nogle vil have en der kan hakke kød, andre vil have en der kan røre en sej
dej.... Det spiller også en rolle

Nette