Backup på Linux
Fra : Rudi Hansen

Dato : 02-12-02 21:26

Hvilket backup program skal man bruge på Linux.

Jeg vil gerne have et der er nemt at bruge og som har en eller anden form
for "grafisk" bruger interface, men grafisk mener jeg ikke nødvendigvis
xwindows interface, men et consol interface er rigeligt.

Programmet skal bare kunne tage backup til en lokal tape streamer.

Fra : Søren Dam

Dato : 03-12-02 10:27

Rudi Hansen wrote:

> [...]
> xwindows interface, men et consol interface er rigeligt.
>
> Programmet skal bare kunne tage backup til en lokal tape streamer.

Hejsa

Jeg har gode erfaringer med BRU og CRU

http://www.tolisgroup.com/

/Søren Dam

Fra : Rune Morling

Dato : 22-02-03 01:41

Rudi Hansen wrote:

> Hvilket backup program skal man bruge på Linux.

Jeg har haft gode erfaringer med Taper, så længe jeg
har brugt floppy-tape backup eller ren scsi backup.

Der er desværre ikke så god understøttelse for hverken
ide-tape direkte eller scsi emulering lagt ovenover en
ide-tape dims.

Taper bruger sit eget format, men har et nydeligt konsol-
interface (curses-baseret, tror jeg)

Søg evt. efter taper på http://freshmeat.net

/rune