Fælder til fisk
Fra : Kong Kurt

Dato : 02-12-02 20:40

I et større selskabsakvarie er der oftest plantet en del og måske er
der en masse opsætninger af sten o.l.
Derfor volder det noget besværd at fange de enkelte fisk.
Er der nogle ideer til, hvordan man kan konstruere nogle fælder i
akvariet til de enkelte arter?
Jeg har kobberpansermaller, alm sugemaller, pragtsmerlinger,
sværddragere.
Det vilde jo ikke forstyrre så meget, hvis man kunne sætte en fælde
ned i vandet og så få de ønskede arter til at kravle i fælden, evt i
løbet af dagen ell natten.

--

Hilsen Kong Kurt

Musik til festen? www.2tykke.dk
Stort er godt, så jeg er go' nok !

Fra : KatjaStrofen

Dato : 02-12-02 21:43

Kong Kurt <kongkurt*spam*@2tykke.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ackluu8evsgenmkmhn6gaho9c8vo9p0g9t@4ax.com...
> [...]
> Det vilde jo ikke forstyrre så meget, hvis man kunne sætte en fælde
> ned i vandet og så få de ønskede arter til at kravle i fælden, evt i

min veninde gjorde det.. at hun proppede rene karklude i hullerne [men
hendes akvarie var kun med stenopsætninger [cichlider]] - men det gjorde det
langt lettere for hende at fange fiskene uden at skulle hen og fjerne hendes
perfekte stenopsætning *g*

katja>

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-12-02 20:49

Jeg har brugt en ½ eller 1½ liters flaske hvor jeg skærer toppen af ca 1/3
nede og propper den ned i flasken igen ..så har du lige som en ruse !! en
anden fælde er at lime en kasse af acryl med et skydelåg, den sætter du i
akvariet og venter nogle dage evt foder i den, når fiskene er fortrolig med
den fodrer du og når de er inde iden sænker du skyde låget og fælden kan
tages op.
'
/Martin

Fra : Martin Sørensen