Export af databaseudtræk til en word-fil.
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 02-12-02 18:35

Hej alle,

Jeg har en artikeldatabase, hvor titel og forfatter præsenteres
på "resultat.asp" efter man har valgt en kombination af årstal og
forfatter på "søgning.asp".
Nu er jeg ved at lave et link på "resultat.asp" som skal gemme
resultatet af søgningen i en word-fil.
Jeg har lavet et "gem-som-word"-link, hvor der linkes til en
asp-side som starter med følgende to sætninger:

Response.ContentType = "application/msword"
Response.AddHeader "Content-Disposition",
"attachment;filename=NAME.doc"

Herefter kommer stort set det samme asp-kode, som generede
søgeresultatet.

Det fungerer faktisk fint, men problemet er at jeg selvfølgelig
kun vil gemme det i word-filen, som jeg har fundet med søgningen.
Desværre gemmer den et udtræk af hele databasen i
word-dokumentet.
Det er som om den "glemmer" det recordset jeg fik valgt på
baggrund af valget i formularen.
Kan jeg gøre noget for at "huske" formular-valget, så det samme
recordsæt kan bruges på siden "gem-som-word.asp" når der klikkes
på gem-som linket?

Jeg præciserer gerne, hvis ovenstående virker rodet. Tak for hvad
der måtte være at hente af hjælp.

ps.
Jeg spekulerer på om det kan laves ved at trække variablerne med
over i word-filen, ved at indlejre dem i linket "gem-som-word".
Jeg kan bare ikke huske hvordan man får dem ind i linket.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-12-02 22:17

Jesper Fjølner skrev:

> Nu er jeg ved at lave et link på "resultat.asp" som skal gemme
> resultatet af søgningen i en word-fil.

> Herefter kommer stort set det samme asp-kode, som generede
> søgeresultatet.

Hvordan foregår udvælgelsen på resultatsiden? De søgeparametre som
resultat.asp modtager skal du sende videre til gem_som_word.asp.

> Det er som om den "glemmer" det recordset jeg fik valgt på
> baggrund af valget i formularen.

Der er ikke nogen hukommelse i asp - så du må selv videregive
oplysningerne.

Hvis du overfører søgeoplysningerne med en querystring er det blot
at videreføre denne querystring til gem_til_word.asp. Du kan også
gemme oplysningerne i et skjult form-felt eller i en
sessionvariabel.

> Jeg præciserer gerne, hvis ovenstående virker rodet. Tak for hvad
> der måtte være at hente af hjælp.

Lidt kodeeksempler - og evt. et link - vil være en hjælp.

> Jeg spekulerer på om det kan laves ved at trække variablerne med
> over i word-filen, ved at indlejre dem i linket "gem-som-word".
> Jeg kan bare ikke huske hvordan man får dem ind i linket.

viderefører hele querystringen fra den aktuelle side. Du kan også
nøjes med at videreføre enkelte parametre.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 09-12-02 16:35

Så lykkedes det endeligt. Det blev noget med en skjult formular, der
sender søgeparametrene videre og laver en pænere formateret
Word-side. Tak for hjælpen. Se det her:

http://www.biologiskpsykiatri.dk/Danish/publikationer.htm

Fra : Chrisser

Dato : 10-12-02 10:41

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så lykkedes det endeligt. Det blev noget med en skjult formular, der
> sender søgeparametrene videre og laver en pænere formateret
> Word-side. Tak for hjælpen. Se det her:

Måske lidt OT...

Men her kommer den alligevel. Benytter du flettefelter ?
Fordi så er jeg nemlig meget nysgerrig, da jeg pt er startet op på en dll
kodet i VB som skal hjælpe mig med noget flet fra web til Word.

Chrisser

Fra : Chrisser

Dato : 10-12-02 10:41

Fra : Lars Linde

Dato : 18-12-02 10:10

> [...]
> Fordi så er jeg nemlig meget nysgerrig, da jeg pt er startet op på en dll
> kodet i VB som skal hjælpe mig med noget flet fra web til Word.

Hejsa Chrisser !

Det lyder som en kanon idé.
Jeg har netop søgt på Google for at finde en ASP komponent der kan håndtere
brevfletning.
Jeg arbejder p.t. med at lave noget kode for Mærsk GPC hvor man netop skal
have mulighed for et brevflette og gemme.

Det vil være fint nok hvis man bare kan sætte et Word dokument op med
brevfletnings felter
og så manuelt flette bagefter. Men kan man dynamisk generere
brevfletningskoder i et
Word dokument gennem ASP ?

Med venlig hilsen
Lars Linde
llinde@magnetix.dk

Fra : Chrisser

Dato : 18-12-02 10:32

"Lars Linde" <llinde@crap.magnetix.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som en kanon idé.
> Jeg har netop søgt på Google for at finde en ASP komponent der kan
håndtere
> brevfletning.

Du fandt vel ikke tilfældigvis en ?

> Jeg arbejder p.t. med at lave noget kode for Mærsk GPC hvor man netop skal
> have mulighed for et brevflette og gemme.

Ditto her

> [...]
> brevfletnings felter
> og så manuelt flette bagefter. Men kan man dynamisk generere

Mener du indsætte flettefelterne i dokumentet fra ASP'en ?

PS: Du fik også sendt indlægget til mig på mail...

Chrisser

Fra : Lars Linde

Dato : 18-12-02 10:55

> håndtere

> Du fandt vel ikke tilfældigvis en ?

Nope!

> Ditto her

> Mener du indsætte flettefelterne i dokumentet fra ASP'en ?

Ja. Man skal kunne oprette et dokument med X antal flettekoder.
Herefter henter man dokumentet ned sammen med sin flettedata
(en tekstfil i dette tilfælde). Meningen er så at man kan sende
disse to til et trykkeri og bede dem om at trykke x antal breve
ud fra sine flettedata.

Selve flettedata tekstfilen genereres også automatisk, og er løst
med en query til databasen og herefter genereres den med fil-
system objektet.

> PS: Du fik også sendt indlægget til mig på mail...

Jep. Undskyld.

> Chrisser

Mvh
Lars

Fra : Chrisser

Dato : 18-12-02 15:51

> [...]
> (en tekstfil i dette tilfælde). Meningen er så at man kan sende
> disse to til et trykkeri og bede dem om at trykke x antal breve

Jeg må indrømme at jeg ikke ved om man kan indsætte flettekoder runtime. Men
det ville være smart i visse situationer...
Jeg tror dog ikke at man kan !
Det har jeg nemlig problemer nok med i Crystal report på trods af at de har
lavet en hel masse programudvidelser i deres seneste version,der skulle gøre
det muligt at opbygge en dynamisk raooort fra bunden. ( det er selvfølgelig
ikke helt det samme som flettefleter men det ligger tæt op ad i min
terminologi...

> Selve flettedata tekstfilen genereres også automatisk, og er løst
> med en query til databasen og herefter genereres den med fil-
> system objektet.

Den fletning jeg laver foregår som sagt fra en dll lavet i VB.
Den henter data fra databasen og fletter med dokumentet. Hvorfor vil du
omkring en tekstfil først - sådan som jeg ser det vil det blot forøge
fejlmarginen en hel del ?

Chrisser

PS: Til alle jer andre der undrer sig lidt, ja emnet er lidt OT, men ikke
helt, da alle problemerne ( og indlægget her ) opstår i det øjeblik man vil
kunne flette dokumenter runtime fra ASP'en. Omvendt kan resten sikkert laves
i det foretrukne programmeringssprog, men det svæver indtil videre. Måske er
der grupper der passer bedre vi kan flytte diskussionen til ?