fejl under compile: Cannot find gdbm or th~
Fra : Michael

Dato : 02-12-02 10:45

Hey, når jeg forsøger at kompile sqwebmail (www.inter7.com) får jeg følgende
fejl på min Debian/Unstable

"configure: error: Cannot find either the gdbm or the db library."

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er ovenstående fejl mangler?

Hvis jeg kører en apt-get install gdbm* og installerer 90+ pakker :) Så kan
jeg sagtens kompilere sqwebmail uden problemer.

Er der nogen der har et seriøst bud på hvilken pakke(r) jeg mangler?

Mvh
Michael Andreasen

p.s. det er 'endnu' en testserver - hvorfor jeg kunne tillade mig med
apt-get install alt* :)

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-12-02 11:14

"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Hvis jeg kører en apt-get install gdbm* og installerer 90+ pakker :) Så kan
> jeg sagtens kompilere sqwebmail uden problemer.

Når man skal oversætte ting skal man lede efter pakker der hedder
noget med -dev. 'apt-cache search gdmb' giver 19 pakker for mig.

'libgdbmg1-dev' lyder som et godt bud på pakken du mangler.

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : Michael

Dato : 02-12-02 11:24

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message

> [...]
> 'libgdbmg1-dev' lyder som et godt bud på pakken du mangler.
> Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?

Jeg havde tidligere forsøgt med denne pakke - men åbenbart ikke i -dev
versionen - hvilket gjorde udslaget.

Et pletskud i verdensklasse! :)

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Esben Laursen

Dato : 04-12-02 08:14

> 'libgdbmg1-dev' lyder som et godt bud på pakken du mangler.

samt libgdbm1 pakken

Esben

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-12-02 09:08

"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> writes:

> samt libgdbm1 pakken

En -dev pakker afhænger altid af den tilhørende runtime-pakke.

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask