Positionen af mc
Fra : Bloody2l

Dato : 01-12-02 21:15

Hej

Jeg er ved at lave en lille hjemmeside, og jeg ville ni lave scroll på
siderne, til dette har jeg oprettet et mc (movieclip) som indeholder tekst
og billeder og to knapper, når du trykker på den ene knap skal mc så køre op
og når når der trykkes på den anden ned !!
Hvordan laves dette, hvad skal der stå i action for knapperne ??

-Bloody2k

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-12-02 10:44

> [...]
op
> og når når der trykkes på den anden ned !!
> Hvordan laves dette, hvad skal der stå i action for knapperne ??

jeg gætter på, at selve teksten ligger i et tekstfelt - andre muligheder har
du ikke i flash, og i så fald skal du benytte dig af en handler, der hedder
scroll.. dvs, du kunne lave en OnRelease a la:

_root.dit_tekstfelt.scroll = _root.dit_tekstfelt.scroll -1;

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk
www.boDUDEK.dk/cd

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bloody2l

Dato : 02-12-02 22:03

> jeg gætter på, at selve teksten ligger i et tekstfelt - andre muligheder
har
> du ikke i flash

nej den ligger ikke i en tekstboks, da jeg aldrig har fundet ud af hvordan
disse bruges.
jeg har oprettet et movieclip hvori de ting er jeg vil have på den side.

F.eks. en side om mig er et movieclip med et billede og noget tekst, og når
man trykker på pil op og ned, skal movie clippet gå henholdsvis op og ned.

- Bloody2k

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-12-02 06:57

[...]

>nej den ligger ikke i en tekstboks, da jeg aldrig har fundet ud af hvordan
>disse bruges.
>jeg har oprettet et movieclip hvori de ting er jeg vil have på den side.

champ, hvis du har tekst i flash, så ligger det automatisk i en
tekstboks.. ikke nødvendigvis i en dynamisk, men alligevel i en
tekstbox ;) men kommer lige i tanke om at det SKAL være et dynamisk
tekstfelt førend man kan bruge .scroll - tror jeg vist nok.. ;)

>F.eks. en side om mig er et movieclip med et billede og noget tekst, og når
>man trykker på pil op og ned, skal movie clippet gå henholdsvis op og ned.

well, på din måde, så kan du f.eks. bare lave en animation af teksten
inden i dit MC.. dvs, en animation med en mask hvor teksten bevæger
sig nedad.. og ved klik på en knap, skal MC'et NextFrame(); eller
PrevFrame();

got that?

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Bloody2l

Dato : 03-12-02 08:22

hvis man nu vælger at bruge tekstboks, hvad gør man så med billederne ?? De
skal jo også rulle med !!

Bloody2k
www.bloody2k.dk
bl

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-12-02 20:11

[...]

>hvis man nu vælger at bruge tekstboks, hvad gør man så med billederne ?? De
>skal jo også rulle med !!

opret et MC.. læg billederne og textboxene ind i dette.. lav en
animation ud af billeder+textboxe tilsammen..