hjælp til menu
Fra : Bloody2l

Dato : 01-12-02 19:52

Hej

Jeg har et problem, jeg har lavet mig en menu, og når man holder musen over
et punkt vises der en tekst i siden hvor i der står hvad der er under det
punkt.
Men hvis jeg holder musen over boksen når den er tom så kommer der noget
tekst i.
Dette er meget svært at forklarer men kan ses på http://80.196.148.7
hvis du holder musen oppe til højre for boksen og kører musen stille og
roligt ned langs siden, kan man ved bunden ses at de forskellige punkter
bliver markeret.
Hvorfor gøres dette ??

Bloody2k

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-12-02 11:51

> [...]
> punkt.
> Men hvis jeg holder musen over boksen når den er tom så kommer der noget

nu kommer der jo ikke en dybere forklaring på, hvordan du har lavet dette, men
måden jeg ville gøre det på var:

1) opret dine knapper

2) opret et movieclip, som indeholder alle beskrivelser i hver sin frame

3) frame 1 i dette movieclip skal være tom

4) placer movieclippet på scenen og giv det et instacename

5) på hver knap laver du en On(RollOver) samt en On(RollOut)

6) rollover skal fortælle dit mc fra punkt 2, at det skal gå til en bestemt
frame og stoppe (afhængig af det valgte menupunkt)

7) rollout skal fortælle dit mc fra punkt 2, at det skal gå til frame 1 og
stoppe

- at du kan lave ovenstående kræver naturligvis at du kan finde ud af at få
knapper til at kommunikere med movieclips - kan du mon det?

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk
www.boDUDEK.dk/cd