PhiPhi / Simillian
Fra : max

Dato : 01-12-02 15:07

Hvem har erfaringer med disse steder - Er december en
god tid, eller er marts/april bedre..?
på forhånd tak max

Fra : Jens Dellgren

Dato : 01-12-02 20:09

Ja December er helt fin.
I Marts/April begynder monsumen, hvilket giver regn og blæst!!!
Jens

Fra : max

Dato : 02-12-02 09:27

> Ja December er helt fin.
> I Marts/April begynder monsumen, hvilket giver regn og blæst!!!
> Jens

Hey Jens, ved du om der er steder i Krabi der dykker på PhiPhi og
Simillian -jeg vil helst undgå at bo på Phuket i højsesonen..
Nogle foreslag.... ? mvh max

Fra : Rune

Dato : 02-12-02 14:40

Hejsa
Det er muligt at bo på Phi Phi. Og der er også et par dykkersteder men det
er relativt dyrt for for thiland. Men der ligger en nabo ø der hedder Kho
Lanta. de har et dykkerfirma der sejler til Phi Phi og dykker. Du kommer til
Kho lanta via Krabi det er samme båd som til Phi Phi.

Rune

Fra : Torben

Dato : 02-12-02 14:11

Jeg var dernede i hele april måned, i år, og der var det varmt, meget varmt,
og mestendels skyfrit. Der er en del mere plankton i vandet i disse måneder,
hvilket nok var årsag til at vi så 2 hvalhajer ved dyk fra PhiPhi, og 2
mere, samt nogle Mantaer på vores Liveaboard på Similan.

Så jeg syntes at April er en god måned

Mvh.
Torben

Fra : max

Dato : 03-12-02 12:43

> [...]
> hvilket nok var årsag til at vi så 2 hvalhajer ved dyk fra PhiPhi, og 2
> mere, samt nogle Mantaer på vores Liveaboard på Similan.

Det lyder fantastisk, Torben.. Er det et dykkercenter du vil
anbefale, eller er det hip som hap hvem man vælger der ude..
mvh max

Fra : Torben

Dato : 03-12-02 15:49

Hmm. jeg kan ikke huske hvad det hed, men jeg tror det er hip som hap, de
tager allesammen de samme steder hen, og priserne er også ens alle steder på
PhiPhi (inbyrdes aftaler). Hvalhajerne blev set ved Bida nok, og Bida nai
tror jeg nok det hed, det var de steder der lå længst væk, og dermed var
dyrest. Omkring Dkr. 800,- for en dagstur med en Speedbåd med 2 6 cyl.
påhængsmotorer (1 times sejllads), frokost og vand (det var det hele værd).

Centeret lå efter slutningen af hovedgaden, mod resortsne, jeg vender
tilbage med navnet hvis jeg kommer i tanke om det.

Fra : max

Dato : 03-12-02 16:00

> [...]

> Centeret lå efter slutningen af hovedgaden, mod resortsne, jeg vender
> tilbage med navnet hvis jeg kommer i tanke om det.

Ok Torben, jeg finder nok ud af det, hvis der er så godt som det
lyder blir jeg hængende et par måneder, ellers drøner jeg hurtigt videre
til Borneo eller Phillipinerne -uh, det blir en hård tur
Tak for hjælpen, max

Fra : Per Emborg

Dato : 03-12-02 18:46

Når du nu er ude Phi så tag lige ud på Longbeach en tidlig morgen og
snorkeldyk lidt med hajerne de er ude ved det lille rev du kan se 75-100m
ude , og nej de er ikke farlige (tror jeg nok) :))
De dyk de laver til Shark Corner er noget skod

Per Emborg som mener at Dec/Jan er bedst

Fra : Torben

Dato : 03-12-02 20:41

Husk at dykke på APO REEF på Phillipinerne. Det vil du ikke fortryde