hostname
Fra : Michael

Dato : 01-12-02 12:20

Hvordan sætter man hostname

Vil et hostname typisk være navn.domain.dk ?

Eller er det bare *navn* og så ikke andet?

Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 01-12-02 13:29

Den Sun, 1 Dec 2002 12:20:12 +0100 skrev Michael:
>Hvordan sætter man hostname
>
>Vil et hostname typisk være navn.domain.dk ?
>
>Eller er det bare *navn* og så ikke andet?

hostnavnet er normalt bare et navn, men det afhænger af sammenhængen.

Hvis du tænker på "hostname"-kommandoen, er det bare navnet. Kommandoen
"domainname" klarer den anden del.

Mvh
Kent
--
If you think about it, Windows XP is actually the OS that
started as "Microsoft OS/2 NT 3.0"

Fra : Michael

Dato : 01-12-02 13:59

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

> hostnavnet er normalt bare et navn, men det afhænger af sammenhængen.
> Hvis du tænker på "hostname"-kommandoen, er det bare navnet. Kommandoen
> "domainname" klarer den anden del.

ok tak.. jeg har dog ikke kommandoen "domainname" på min Debianbox :)

Mvh
Michael

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-12-02 14:40

"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> "Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

> ok tak.. jeg har dog ikke kommandoen "domainname" på min Debianbox :)

Heller ikke mig - men:

echo 'kernel.domainname = domæne.dk' >> /etc/sysctl.conf
sysctl -p

/Rasmus

Computers are like airconditioners:
They stop working properly if you open windows.