CDI på yamaha jog
Fra : Bo Andersen

Dato : 30-11-02 18:01

Hej med jer,

Er der nogen der ved om det kan være rigtigt at cdi enheden på en Yamaha Jog
er begrænset til 60 km/timen ?

Hvis det er rigtigt, skal man så købe en ny CDI ellere kan man gøre noget ??

takz

Fra : JW

Dato : 01-12-02 07:15

"Bo Andersen" <bo@andersen.tdcadsl.dk> skrev i en news:3de8ef80$0$231$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> [...]
> er begrænset til 60 km/timen ?
>
> Hvis det er rigtigt, skal man så købe en ny CDI ellere kan man gøre noget ??

Svjv. er CDI'en begrænset til ca 7.500 omdr./min.
En ubegrænset kan feks. købes hos Protuna til Kr. 199,-.
(Hvor langt den kan køre til den pris, ved jeg ikke, men
de første 15.000 Km holder i hvert fald her.)

Fra : Bo Andersen

Dato : 01-12-02 09:56

Tak for svaret,

Det du fortæller mig er altså at man ikke kan ændre den der sidder på
joggen, men er nødt til at købe en ny !

Jeg mener at ha' læst et eller andet sted at man kan få en dims der kan
'begrænse' cdi'en så man ikke kommer til at køre for stærkt(hehe), kender du
også noget til det eller hva'

Bo

Fra : JW

Dato : 01-12-02 21:51

"Bo Andersen" <bo@andersen.tdcadsl.dk> skrev i en news:3de9cf28$0$194$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Tak for svaret,
>
> Det du fortæller mig er altså at man ikke kan ændre den der sidder på
> joggen, men er nødt til at købe en ny !

Nemli'.

> Jeg mener at ha' læst et eller andet sted at man kan få en dims der kan
> 'begrænse' cdi'en så man ikke kommer til at køre for stærkt(hehe), kender du
> også noget til det eller hva'

Jeps, en hastighedsregulator, i daglig tale kaldet "panserværn" kan fås rigtig
mange steder, også hos Protuna. Jeg ved bare ikke rigtig, hvad man skulle bruge
sådan en til; panserne kender vist godt tricket efterhånden.

Fra : fudge

Dato : 01-12-02 21:42

Jeg havde en yamaha axis. der klippede jeg bare en grøn/gul eller en
grøn/hvid ledning og satte en af dem på stel så var den væk

hilsen sebastian

Fra : John Nilsson

Dato : 02-12-02 05:34

Ang det samme , er der nogen CDI begrænser på Yamaha BWS?

VH John

Fra : JW

Dato : 03-12-02 04:56

"John Nilsson" <remmy@vip.cybercity!dk> skrev i en news:asensm$2gv8$1@news.cybercity.dk
> Ang det samme , er der nogen CDI begrænser på Yamaha BWS?

Ja.

Fra : Mads Jensen

Dato : 07-12-02 01:17

> "John Nilsson" <remmy@vip.cybercity!dk> skrev i en
> >

> Ja.

Jeg vil godt lige slå en ting fast her !

Ingen scootere med Minarelli motor er begrænset via CDI'en, det er først
hvis du får et rigtig stort tunsæt på scooteren, som f.eks. Polini EVO eller
andre racing kit, så den kommer over 11-12k omdrejninger at det vil give
noget ydelse med en anden CDI.

De eneste scootere jeg har set, som er omdrejningsbegrænset via CDI'en er
Honda SFX og X8R-S, som slår fra ved ca. 7250 rpm, dvs. at ligemeget hvilket
tunsæt du skal have på den, så skal du skifte CDI'en.

Mads

Fra : JW

Dato : 07-12-02 07:29

"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> skrev i en news:g7bI9.60763$HU.4191776@news010.worldonline.dk

> [...]
> andre racing kit, så den kommer over 11-12k omdrejninger at det vil give

Det er vel egentlig også en slags begrænsning?

Iøvrigt, de BWS'ere jeg har kendskab til, kom ikke over
ca. 7.500 omdr/min, før CDI'en blev skiftet. Hvad skyldes det?

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 08-12-02 14:59

"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> De eneste scootere jeg har set, som er omdrejningsbegrænset via CDI'en er
> Honda SFX og X8R-S, som slår fra ved ca. 7250 rpm, dvs. at ligemeget
hvilket

Og Honda X8R-R ;)

--
Michael Frederiksen