TDC Bredbånd og D-Liknk 604 problem, modta~
Fra : Nd

Dato : 30-11-02 16:27

Ingen ip fra TDC modtages!

Jeg har lige købt et d-link 605 router og vil have den til at kører på mit
netværk.

Jeg hat et kabel (straight) fra mit TDC bredbånd (ADSL modem) inde i
routerns Wan stik og computerens inde i stik nummer 1(også straight kabel).
Jeg kan komme til router opsætningen via ip 192.168.0.1 og sætter den til at
kører "PPPoE" taster bruger nummer og kode ind og restarter den.
På min pc der modtager jeg et ip nummer fra routeren pga. den kører som DHCP
server, men den modtager intet fra TDC, jeg har prøvet at trykke renew
knappen i den bruger interface og vente men den modtager ingen ip.

Nogen der kan have en ide til hvad der kan være galt?

Hvis jeg sætter en almindelig switch istedet for routeren og kablet fra ADSL
modemet inde i uplink samt computeren i et andet stik så virker det.

På forhånd tak

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-02 17:17

"Nd" <nenad@efternavn.com> wrote in message

> Hvis jeg sætter en almindelig switch istedet for routeren og kablet fra
ADSL
> modemet inde i uplink samt computeren i et andet stik så virker det.

Så har du sikkert TDC bredbånd, hvor IP tildeles fra TDC´s DHCP server...

Dermed skal du ikke sætte den op til PPPoE, men som DHCP klient

Fra : Steen B

Dato : 30-11-02 17:22

On Sat, 30 Nov 2002 16:26:39 +0100, "Nd" <nenad@efternavn.com> wrote:

> [...]
>
>Hvis jeg sætter en almindelig switch istedet for routeren og kablet fra ADSL
>modemet inde i uplink samt computeren i et andet stik så virker det.

brug et krydset kabel mellem modem og router
/steen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-02 17:28

"Steen B" <steen-b@mail.tele.dk> wrote in message

> brug et krydset kabel mellem modem og router

Nej, der skal rigtigt nok bruges et lige-igennem kabel til Wan porten...
Ivertfald på et Siemens adsl modem.. Det kan godt være det er omvendt på
Ericsson. Eller andre dimser

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 30-11-02 17:31

> [...]

>Jeg kan komme til router opsætningen via ip 192.168.0.1 og sætter den til at
>kører "PPPoE" taster bruger nummer og kode ind og restarter den.

Hvis dit produkt er det der i hvert fald tidligere hed noget med
"Bredbånd | ADSL", så kører det ikke PPPoE: så skal du sætte
ruteren til hente en adresse med DHCP i stedet. Dvs. den skal
være både DHCP klient (uadtil) og DHCP server (for dine pc'er).

Du postede dit indlæg her fra en adresse hvis navn er
0x50c475a0.albnxx8.adsl-dhcp.tele.dk
hvilket også meget stærkt antyder at du har den
TDC-abonnementsform der bruger DHCP og ikke PPPoE.

>Hvis jeg sætter en almindelig switch istedet for routeren og kablet fra ADSL
>modemet inde i uplink samt computeren i et andet stik så virker det.

Det er fordi din pc ikke forsøger at bruge PPPoE, men netop DHCP.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Nd

Dato : 30-11-02 18:07

Ny status

Jeg skal bruge et (straight) kabel pga. mit modem er et Siemens, det står
der i min manual. Krydset skal kun bruges hvis jeg tilslutter mit ADSL modem
til min pc uden noget i mellem dem.
Jeg har lige reset min router og sat den til at kørere "Dynamic IP Adress"
mod TDC pga. jeg ikke har fast ip fra dem men en DHCP ip adresse..
Når jeg går ind under status fanen i min browser på routerens softeware så
kan jeg se se at IP Adress, Subnet Mast og Domain Name Server står til
0.0.0.0, GateWay står til Unreachable.
Jeg trykker på "Renew" og efter nogle minutter så står der et samme på
skærmen igen.

Det burde ikke være så svært at få dette til at kører

Routeren virker fint som en DHCP da jeg kan se at min pc og den anden jeg
lige har tilsluttet modtager fint ip nummer fra den.

På forhånd tak
Nenad Dragic

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-02 18:40

> [...]
> 0.0.0.0, GateWay står til Unreachable.
> Jeg trykker på "Renew" og efter nogle minutter så står der et samme på

Har du fast IP adresse?

Den computer hvor det virker på, når du har sat den direkte til modemmet...
Prøv at clone MAC adressen, således at din router for den MAC adresse som
der er på dit netkort...

Ellers sæt den tilbage til netkortet, og gå ind i en dos promt og release
din IP.. Hvorefter det efter en time skulle virke på routeren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-02 19:04

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message

> Ellers sæt den tilbage til netkortet, og gå ind i en dos promt og release
> din IP.. Hvorefter det efter en time skulle virke på routeren

Det gør du ved at:

Åbne dos promt ved: startmenu - kør, og skriv !command"

herefter skriver du:

ipconfig /release

Fra : Nd

Dato : 30-11-02 19:25

Det virker nu efter at have lavet et release.

Mange tak
Nenad