Target
Fra : Thomas Brejner

Dato : 30-11-02 16:10

Response.Redirect "brugermenu.asp" target='main4'

hvorfor kan man ikke sætte target ind?
Mvh Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-11-02 16:24

Thomas Brejner wrote :

> Response.Redirect "brugermenu.asp" target='main4'
>
> hvorfor kan man ikke sætte target ind?

fordi ASP er serverside-kode. "Target" er clientside kode, og du er derfor
nødt til at skrive noget javascript til klienten, der kan gøre det for dig.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's

Fra : Thomas Brejner

Dato : 30-11-02 18:36

> fordi ASP er serverside-kode. "Target" er clientside kode, og du er derfor
> nødt til at skrive noget javascript til klienten, der kan gøre det for dig.

Jamen hvad skal jeg så skrive istedet for target?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-11-02 18:52

Thomas Brejner wrote :

> Jamen hvad skal jeg så skrive istedet for target?

Jeg har i aften skrevet en artikel til asp-faq.dk, men indtil den er
blevet godkendt af moderatorgruppen, så kan du få indholdet her:

Som udgangspunkt kan det ikke lade sig gøre.

Dette skyldes, at ASP er serverside-kode, der lidt forsimplet kan lave to
ting:

1. ændre i headers i svaret fra serveren.
2. skrive data (typisk HTML) til browseren.

Når du ønsker at åbne en side i et frameset, så sker dette alene i
browseren, der fx via <a>-attributten "target" fortælles, at linket skal
åbnes i en bestemt frame. Dette kan ikke specificeres i selve headeren i
svaret fra serveren, så det er nødt til at blive sendt til browseren som
enten HTML i form at et <a>-element eller JavaScript.

Løsningen er dermed at skrive noget HTML evt indeholdende JavaScript, der
åbner en side i din ønskede frame.

HTML:

JavaScript:
<script type="text/javascript">
   parent.frames[1].location='http://tempuri.org';
</script>

.... hvor frames[1] er din frame nummer 2 i dit frameset (den første har
nummer 0).