/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Nyhederne på DR.
Fra : A.I.


Dato : 29-11-02 22:57

Hejsa.

I de sene hyheder på DR i aftes, kunne man se at en en skole i nordjylland
blev idømt en bøde på 7000,- fordi en anti-piratgruppe havde afsløret brugen
af programmet kazaa fra skolen, og selvfølgelig fordi at skolen delte filer
(musik, film) som er formålet med dette program.

Hvordan kan denne gruppe afsløre hvem de henter filer fra via Kazaa, mig
bekendt kan man ikke se IP'en i dette program, men kan dette gøres ved hjælp
af et andet program???

Hilsen Anders

PS. Indslaget kan ses her:
http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/tv-avisen/index.jhtml;jsessionid=
XJVWU4H5IBYPDAMOCQSSFEQ?_requestid=129903 KL. 21:13:09



 
 
Niels Andersen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 30-11-02 00:14

A.I. wrote in <CoRF9.48389$HU.3336920@news010.worldonline.dk>:
> Hvordan kan denne gruppe afsløre hvem de henter filer fra via Kazaa, mig
> bekendt kan man ikke se IP'en i dette program, men kan dette gøres ved
> hjælp af et andet program???

Jeg kender ikke programmet, men uanset hvilket program man bruger, kan man
altid kigge på trafikken til og fra netkortet, og på den måde finde ud af
hvem man kommunikerer med.

Dvs. hvis du downloader en fil, kan du altid se hvor du downloader den fra.

Jeg plejer at bruge programmet Ethereal til den slags, både i Windows og
Linux.
Den kan dog være lidt tricky hvis man ikke ved noget om de grundlæggende
netværksting, som mac, ip, tcp osv.

Det er dog kun IP-adressen man får frem, nærmere kommer man ikke med den
metode. Næste skridt er at finde ud af hvem der ejer IP-adressen (ofte en
internet-udbyder), og hvem der benytter den. Det kræver ofte en
dommerkendelse.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

A.I. (30-11-2002)
Kommentar
Fra : A.I.


Dato : 30-11-02 00:24

> Det er dog kun IP-adressen man får frem, nærmere kommer man ikke med den
> metode. Næste skridt er at finde ud af hvem der ejer IP-adressen (ofte en
> internet-udbyder), og hvem der benytter den. Det kræver ofte en
> dommerkendelse.

Hej Niels.

....ja, det er mig utroligt at denne gruppe vil være bekendt at bruge tid på
at kigge folks "private" ting igennem.......men hey, de mener jo nok at de
vinder noget ved det, selv tror jeg ikke de får den gevinst/effekt som de
håber på.
Med hensyn til programmet, så håber jeg lidt på der kommer en med et indlæg
der kan give mig et konkret (brugervenligt) program, da jeg har kigge nettet
"næsten" tyndt.

Hilsen Anders



Asbjorn Hojmark (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-11-02 01:03

On Sat, 30 Nov 2002 00:23:55 +0100, "A.I." <no@mail.com> wrote:

> ...ja, det er mig utroligt at denne gruppe vil være bekendt at bruge tid på
> at kigge folks "private" ting igennem.

"Private ting"? Der er vist noget, du har misforstået mht.
hvordan Internet fungerer. Du sendte fx. ovenstående indlæg fra
62.79.31.207, hvilket står i indlæggets header.

IP-adresser er ikke "private ting". IP-adresser er noget man
fortæller de servere man bruger, så serverne kan sende noget data
tilbage til en.

-A
--
http://www.hojmark.org/

A.I. (30-11-2002)
Kommentar
Fra : A.I.


Dato : 30-11-02 02:10


> "Private ting"? Der er vist noget, du har misforstået mht.
> hvordan Internet fungerer. Du sendte fx. ovenstående indlæg fra
> 62.79.31.207, hvilket står i indlæggets header.

Halløj hvor er du dygtig, at du bare sådan kan finde min IP, jeg får helt
lyst til at klappe i hænderne af glæde.

Ved du hvordan Kazaa virker? det tror jeg ikke !!!


> IP-adresser er ikke "private ting". IP-adresser er noget man
> fortæller de servere man bruger, så serverne kan sende noget data
> tilbage til en.

IP-adressen som jeg lejer for 349,- pr. mrd. er ikke en privat ting, men det
er de ting der gemmer sig bag IP'en til gengæld.
Skulle man være uheldig at få den såkaldte kazaavirus, så deler man uden at
være klar over det, hele sit C-drev med flere millioner mennersker
(kazaabrugere), og heriblandt anti-piratgruppen som tilsynladende glædeligt
snuser igennem alt hvad du kunne have liggende på dit C-drev, det kunne være
f.eks private digitale feriebilleder, for tænk nu hvis der var copyright på
nogen af disse billeder.

Anders



Alex Holst (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Alex Holst


Dato : 30-11-02 02:59

A.I. <no@mail.com> wrote:
> Halløj hvor er du dygtig, at du bare sådan kan finde min IP, jeg får helt
> lyst til at klappe i hænderne af glæde.
>
> Ved du hvordan Kazaa virker? det tror jeg ikke !!!

Du har valgt lige praecis den mest uheldige gruppe at benytte den tone
i. Proev igen. Du kan starte med at finde ud af hvem du skriver til, og
derefter regne til paa sandsynligheden for, at vedkommende har en vist
forstaaelse for problemet.

Du spurgte hvordan APG kan spore Kazaa brugere, og Asbjorn forklarede
ideen i TCP/IP. Blot fordi programmet ikke viser dig en IP adresse paa
modtageren betyder ikke, at den ikke er tilgaengelig.

--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org

A.I. (30-11-2002)
Kommentar
Fra : A.I.


Dato : 30-11-02 11:56

> Du har valgt lige praecis den mest uheldige gruppe at benytte den tone
> i. Proev igen. Du kan starte med at finde ud af hvem du skriver til, og
> derefter regne til paa sandsynligheden for, at vedkommende har en vist
> forstaaelse for problemet.

Jeg fik udemærket svar fra både Niels og Christian, før end Asbjørn kom og
gentog hvad de havde sagt. Det er alminde høflighed at hvis man ønsker at
bidrage til en debat, at man så læser hele tråden, for at se om der er givet
svar på det som man ville bidrage med, og det er det jeg syntes der var
problemet med Asbjørns indlæg.
Mht. tonen, O.K. den kunne være bedre, men syntes i farten da jeg læste hans
indlæg, at han tog pis på mig.

Anders



Kim Ludvigsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 30-11-02 12:11

A.I. wrote:
>
> Jeg fik udemærket svar fra både Niels og Christian, før end Asbjørn kom og
> gentog hvad de havde sagt.

Nej, Asbjørn gentog ikke, hvad de andre havde skrevet. Han svarede på
dit: "kigge folks "private" ting igennem", og fortalte dig at
ip-adressen ikke er en privat ting. Og så gav han dig et eksempel på,
hvor nemt det er at se andres ip-adresse.

> Det er alminde høflighed at hvis man ønsker at
> bidrage til en debat, at man så læser hele tråden, for at se om der er givet
> svar på det som man ville bidrage med

Og det var der ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

A.I. (30-11-2002)
Kommentar
Fra : A.I.


Dato : 30-11-02 12:54


> Nej, Asbjørn gentog ikke, hvad de andre havde skrevet. Han svarede på
> dit: "kigge folks "private" ting igennem", og fortalte dig at
> ip-adressen ikke er en privat ting.
....nu begynder jeg at stå lidt af. Mig bekendt kan man ikke samligne disse
to ting, da den ene ting handler om hvordan en computer virker i netværk og
den anden om at krænke privatlivets fred.

Anders



Lasse Reichstein Nie~ (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 30-11-02 12:55

"A.I." <no@mail.com> writes:

> Jeg fik udemærket svar fra både Niels og Christian, før end Asbjørn kom og
> gentog hvad de havde sagt. Det er alminde høflighed at hvis man ønsker at
> bidrage til en debat, at man så læser hele tråden, for at se om der er givet
> svar på det som man ville bidrage med, og det er det jeg syntes der var
> problemet med Asbjørns indlæg.

Uden at have fulgt med i debatten, så kan jeg se et problem med dit krav:
indlæg ses ikke samtidigt for alle. Jeg har mang gange skrevet svar på et
indlæg i den tro at jeg var den første, for derefter at se at der var flere
der havde svaret inden mig ... men min server havde ikke fået svaret inden
jeg skrev.

> Mht. tonen, O.K. den kunne være bedre, men syntes i farten da jeg læste hans
> indlæg, at han tog pis på mig.

Det synes jeg er et større problem. Det er vigtigere at læse ting to
gange inden man svarer end at undgå at give redundane svar. Det sidste
er trods alt et tegn på at ønske at hjælpe.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Bertel Lund Hansen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-11-02 12:59

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

>> Mht. tonen, O.K. den kunne være bedre, men syntes i farten da jeg læste hans
>> indlæg, at han tog pis på mig.

>Det synes jeg er et større problem.

Så læs lige Asbjørns svar igen. Det er ganske neutralt. Men det
står da Anders frit for ikke at få hjælp af Asbjørn.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Thomas Strandtoft (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 30-11-02 14:59

"A.I." wrote:

> Jeg fik udemærket svar fra både Niels og Christian, før end Asbjørn kom og
> gentog hvad de havde sagt. Det er alminde høflighed at hvis man ønsker at
> bidrage til en debat, at man så læser hele tråden, for at se om der er givet
> svar på det som man ville bidrage med, og det er det jeg syntes der var
> problemet med Asbjørns indlæg.

Det ville være korrekt ifald alle mennesker opfattede ting ens.
Jeg arbejder som underviser og tro mig, den forklaring en kursist
forstår er ikke nødvendigvis brugbar for den næste kursist. Som
underviser må jeg så forklare samme ting på en ny måde, variere
mit ordvalg, illustrere det anderledes, generelt bruge min fantasi
for at ramme en forklaring der passer til modtagerens måde at
forstå ting på..

Du nævner selv begrebet alm. høflighed, men samtidig giver du
Asbjørn et flabet svar fordi han (ganske gratis) har brugt sin
fritid på at læse dit indlæg og formulere et svar til dit indlæg.
Det er også muligt at du ikke kan bruge mine anstrengelser med
indlægget her til noget, men så kan du ignorere det eller
udspecificere hvorfor du ikke kan bruge det hvis du er
interesseret i at belyse emnet yderligere.

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Dennis Pedersen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 30-11-02 12:57


"A.I." <no@mail.com> wrote in message
news:ydUF9.48445$HU.3355474@news010.worldonline.dk...
>
> > "Private ting"? Der er vist noget, du har misforstået mht.
> > hvordan Internet fungerer. Du sendte fx. ovenstående indlæg fra
> > 62.79.31.207, hvilket står i indlæggets header.
>
> Halløj hvor er du dygtig, at du bare sådan kan finde min IP, jeg får helt
> lyst til at klappe i hænderne af glæde.
>
> Ved du hvordan Kazaa virker? det tror jeg ikke !!!

Jeg vil gætte på hvis du sender en besked til en user eller laver en list
from same user , og efterfølgende hiver din netstat frem - så er der banko.
Det er ikke meget mere bøvlet end at kalde headeren på dit indlæg..

/Dennis



Asbjorn Hojmark (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 01-12-02 00:00

On Sat, 30 Nov 2002 02:10:26 +0100, "A.I." <no@mail.com> wrote:

> Ved du hvordan Kazaa virker?

Ja, ret detaljeret, faktisk.

> det tror jeg ikke !!!

Dig om det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

BOM (13-12-2002)
Kommentar
Fra : BOM


Dato : 13-12-02 18:41


"A.I." <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:FFSF9.48420$HU.3345013@news010.worldonline.dk...

<klip>

> Med hensyn til programmet, så håber jeg lidt på der kommer en med et
indlæg
> der kan give mig et konkret (brugervenligt) program, da jeg har kigge
nettet
> "næsten" tyndt.

Prøv "Iris - The Network Traffic Analyzer".
http://www.eeye.com/html/Products/Iris/index.html


BOM



Christian Andersen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 30-11-02 00:19

A.I. wrote:

> Hvordan kan denne gruppe afsløre hvem de henter filer fra via Kazaa, mig
> bekendt kan man ikke se IP'en i dette program, men kan dette gøres ved hjælp
> af et andet program???

I KaZaa forbinder man sig direkte til den anden parts computer når man
henter en fil.

Derfor kan man f.eks. bruge programmet netstat der følger med Windows til
at se hvem man er forbundet til.

Start - Run - cmd (muligvis command (jeg sidder på Win2k))

og så netstat -an

--
..signature

A.I. (30-11-2002)
Kommentar
Fra : A.I.


Dato : 30-11-02 00:30

> Derfor kan man f.eks. bruge programmet netstat der følger med Windows til
> at se hvem man er forbundet til.

Hej Christian.

Jeg har lige prøvet at finde programmet, og det fandt va i DOS, hvilket jeg
ikke er særlig hård til. Er programmet kun i DOS eller fås det eller et
andet i en windowsversion ?

Hilsen Anders



Madsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-11-02 01:39

A.I. skrev:

> Jeg har lige prøvet at finde programmet, og det fandt va i DOS,
> hvilket jeg ikke er særlig hård til. Er programmet kun i DOS eller
> fås det eller et andet i en windowsversion ?

Der er muligvis noget der kan bruges her:
<http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml>
Nu skriver du ikke hvilken Windows-version du bruger, men hvis det
ikke er WinNT/2000/XP, så er der også en side med programmer til
Win9x derinde.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

A.I. (30-11-2002)
Kommentar
Fra : A.I.


Dato : 30-11-02 02:14

> Nu skriver du ikke hvilken Windows-version du bruger, men hvis det
> ikke er WinNT/2000/XP, så er der også en side med programmer til
> Win9x derinde.

....Takker, og vil snart kigge siden igennem (er win98se bruger)

Hygge Anders



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste