Frames eller ikke frames
Fra : J

Dato : 04-03-01 09:35

Hej

Jeg har altid være "fan" af frames, men jeg kan forstå at det er ved at gå
af mode.

Er der nogen der vil fortælle lidt om fordele og ulemper ved henholdsvis et
frames baseret site og et ikke frames baseret site.

På forhånd tak.

Venlig hilsen Jes

Fra : Lotte-m

Dato : 04-03-01 11:03

"J" <davinci@mail.tele.dk> skrev:

> Er der nogen der vil fortælle lidt om fordele og ulemper ved henholdsvis et
> frames baseret site og et ikke frames baseret site.

Debatten om frames handler om smag og behag
og om tilgængelighed. SI har lavet en fin artikel,
hvor argumenterne for og imod frames fremsættes
nogenlunde neutralt:
http://www.si.dk/netsteder/artikler/frames/index.html

I det hele taget er SI et godt sted at starte, hvis du
er interesseret i tilgængelighed på nettet. Læs feks:
http://www.si.dk/netsteder/publ/tilgaeng/indhold.html

SI beskæftiger sig med offentlige sites, men der er
intet i vejen for at private også kan tage udgangspunkt
i anbefalingerne.

Det er en stor mundfuld, at lave hjemmesider, der
overholder W3C's rekommandationer, uanset om du
benytter frames eller ej. Men jeg kan love dig, at det er
lærerigt og du lades ikke i stikken, for der er god hjælp
at hente her i gruppen.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk