ophænger,,,,,hvordan
Fra : Kenneth Rostrup

Dato : 29-11-02 13:27

Er der en der har et godt tip til hvordan man binder en ophænger på
fireline, jeg er tit ude for at fange havørreder, men mange gange ser jeg at
de bliver taget på ophænger flue. og ikke på blink.

Er der en der kan hjælpe ????

Fra : Robert Piil

Dato : 29-11-02 14:18

On Fri, 29 Nov 2002 13:27:11 +0100, "Kenneth Rostrup"
<kenneth_rostrup@hotmail.com> wrote:

> [...]
>fireline, jeg er tit ude for at fange havørreder, men mange gange ser jeg at
>de bliver taget på ophænger flue. og ikke på blink.

Jeg bruger nøjagtig den samme ophængerknude som på en nylonlinie.

http://www.marinews.com/fishing/Knots%20&%20Rigging/fk_droploop.htm

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Kenneth Rostrup

Dato : 29-11-02 14:50

Hej Robert

Mange tak den vil jeg prøve på søndag

Mvh Kenneth Rostrup

Fra : Kenneth Rostrup

Dato : 29-11-02 14:55

Hej Robert

Jeg glemte lige at spørge om hvor langt fra blinket skal fluen hænge ???

Fra : Robert Piil

Dato : 29-11-02 15:15

On Fri, 29 Nov 2002 14:55:25 +0100, "Kenneth Rostrup"
<kenneth_rostrup@hotmail.com> wrote:

>Jeg glemte lige at spørge om hvor langt fra blinket skal fluen hænge ???

Det kommer lidt an på, hvor lang ophængeren bliver.

Jeg prøver gerne at ramme, så det ser ud til at en stor fisk (blinket)
jager noget småt (fluen). Hvis du laver ophængerknuden for lang, får
du problemer med at fluen fanger hovedlinien, specielt med fireline,
der ikke holder ophængeren ligeså godt fri af hovedlinen som
nylonline. Det passer vel med 10-15cm.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Henric

Dato : 29-11-02 23:45

> Er der en der har et godt tip til hvordan man binder en ophænger på
> fireline,

Bättre tycker jag är att binda på en glidande upphängare mha duncan loop /
uni knot - princip (http://www.fishsa.com/kntiesun.htm sluta knyta efter
steg 2 och använd ett par varv extra . Denna glider ner så att du drillar
fisken utan att fastna med draget i tången. Droppern kan dras ihop så att
flugan sitter orörlig och till synes direkt på huvudlinan.
Avståndet mellan drag och FLUGA (inte knop): 50 - 70 cm.
Mvh henric

Fra : Kenneth Rostrup

Dato : 30-11-02 13:06

Tak til Robert og Henric

Fra : Brian Jacobsen

Dato : 01-12-02 21:45

Hej Kenneth

Her er Niels Vestergaards bud på hvordan man laver en ophænger. Jeg har selv
prøvet den og synes det er ret genialt.
http://www.salar.dk/tipsophnger.html

M.v.h.
Brian

Fra : Henric

Dato : 08-12-02 01:01

Smart är den men inte särskillt diskret, väl?
/H