Hvor kan man købe et digital pH-meter
Fra : Jakob Høppermann // ~

Dato : 29-11-02 15:49

Hejsa!

Jeg ville gerne vide hvor man kan købe digitale pH-metre henne!
Det skal ikke være nogle specielt advancerede eller dyre udgaver, da det er til min far blomster. De behøver ikke engang at kunne
måle i decimaler :)
Min tante har nogle runde pH-metre, med lille digitalt display der viser pH i den jord hvor sonden er i sat. Den butik hun har købt
dem i er gået nedenom og hjem, så jeg må derfor spørge her! Hvis nogen ved det, må i gerne maile eller svare her i gruppen!
--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Jakob Høppermann - iVER_uRT@mail.dk

Fra : zigge

Dato : 01-12-02 16:10

"Jakob Høppermann // iVER_uRT" <iVER_uRT@mail.dk> wrote in message
> Hejsa!
>
> Jeg ville gerne vide hvor man kan købe digitale pH-metre henne!

Du kan få dit apotek eller materlisten til at tage en rulle
pH-indikatorpapir hjem til dig. Jeg har selv en rulle jeg bruger, der skal
utroligt lidt til for at lave en måling, bare en centimeter eller så.
Det måler mindst lige så præcist som de fleste elektroniske måleapperater,
da disse for at virke korrekt skal kalibreres før hver måling!
For at lave en god måling i jord og ligende, skal du tage et tyndt spadestik
af jorden og putte op i en spand, herefter blander du jorden godt og tager
en skefuld op i et rent glas. Hæld deminiraliseret vand over til et stykke
over jorden og rør det godt op. Når jorden har bundfældet sig så nogenlunde,
dypper du papirlappen ned i vandet og lægger den fra dig et halvt minut
eller så. Derefter kan du sammenligne farven på papiret med skalaen bag på
rullen...
Det lyder bøvlet i forhold til en elektronisk måler, til gengæld er det mere
pålideligt end alt andet end 20.000,-kr's instrumenter fra B&K...

//zigge