Lær Flash
Fra : Michael

Dato : 28-11-02 23:37

Hej

Jeg vil gerne igang med og lære at lave hjemmesider i flash.
Hvilket program vil i foreslå jeg skal bruge? Og findes der et godt
sted på nettet hvor man kan læse noget om flash på dansk?
Jeg har set nogle flotte sider som er lavet i flash her:
http://www.impactbuilderpro.com/gallery/gallery.asp?sel_gallery=muse

Mich@el Juul

Fra : Bo Dudek

Dato : 29-11-02 08:29

> Jeg vil gerne igang med og lære at lave hjemmesider i flash.
> Hvilket program vil i foreslå jeg skal bruge?

for få år siden fandtes der kun et program, som man kunne lave flash
i, men producenterne indså, at den almene gut gerne ville kunne lave
flash uden den store tekniske indsigt.. derfor blev der skabt små
applikationer, som på ingen tid kan kreere effekter o.lign.. en af de
mere kendte er Swish - www.swishzone.com..

jeg vil dog ikke anbefale at man kaster sig over denne type easy-go
programmer, med mindre man bare lige skal bruge en lille effekt, for
der er MANGE begrænsninger i de små programmer..

"moder-programmet" er skabt af Macromedia /(www.macromedia.com) og
hedder sjovt nok 'Flash'.. den nuværende version af programmet hedder
Flash MX, og er et program med uanede muligheder..

jeg vil klart anbefale, at du henter en trial version af Flash MX og
starter med at lave de lessons, der hører til programmet.. disse kan
findes under 'hjælp'..

når du har lavet disse, har du med garanti en bunke spørgsmål, og så
er det, at nyhedsgrupperne kan bruges fornuftigt:

macromedia.flash
dk.edb.internet.webdesign.flash

>Og findes der et godt
> sted på nettet hvor man kan læse noget om flash på dansk?

jeg er begyndt at bruge stedet www.flashfaq.dk mere og mere.. der er
et forum samt et ordentlig bunke tutorials.. webstedet er fornuftigt
opbygget, og Michael, som administratoren hedder, er selv med i mange
af debatterne..

velkommen til flash verden ;)

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael

Dato : 29-11-02 09:29

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et forum samt et ordentlig bunke tutorials.. webstedet er fornuftigt
> opbygget, og Michael, som administratoren hedder, er selv med i mange

Tak for dit svar Bo Jeg tror jeg kaster mig ud i det med det samme, og
starter
med Flash MX. Og vil følge www.flashfaq.dk
Jeg kan godt lide din side, den er meget ligetil.

Fra : Bo Dudek

Dato : 29-11-02 10:58

[...]

> Jeg kan godt lide din side, den er meget ligetil.

hvis du nu keder dig, så kan du evt. smide en kommentar om min
præsentation, som oprindeligt er lavet til cd.. vær opmærksom på, at
størrelsen er MEGET stor, da jeg ikke har optimeret den til web, men har
du en gof forbindelse så se både introen og den interaktive del - begge
MED musik :))

Link: www.bodudek.dk/cd

Fra : Michael

Dato : 29-11-02 13:18

> [...]
> størrelsen er MEGET stor, da jeg ikke har optimeret den til web, men har
> du en gof forbindelse så se både introen og den interaktive del - begge

Den var jeg inde og se igår.
Og ja det er sgu godt lavet

Mvh

Mich@el